چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری از تدوین سیاست های جدید این سازمان درمورد تسهیلات رفاهی دانشجویی خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده سیاست های کلی این سازمان در زمینه غذا، خوابگاه، گستردگی وام دانشجویی و وام تغذیه ابلاغ می‌شود.

به گزارش مهر، دکتر محمود ملاباشی در حاشیه نشست معاونان دانشجویی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در جمع خبرنگاران خوابگاه و غذا را از مهمترین مسائل دانشگاهها دانست و افزود: بعد از این دو حوزه وام دانشجویی به ویژه وام شهریه از مهمترین مسائل دانشگاهها به شمار می آید که از مهرماه گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان این اقدامات را در زمینه های ایجاد تنوع در غذای دانشجویی، حفظ کیفیت غذای دانشجویی و برون سپاری و تحول در مدیریت خوابگاهها اعلام کرد و گفت: علاوه بر این اقداماتی در جهت ایجاد خوابگاههای جدید انجام شد و امسال نیز سیاست های جدیدی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جزئیات این سیاست ها خاطر نشان کرد: این سیاست ها در زمینه های مسائل دانشجویی پس از جمع بندی تا یک ماه آینده اعلام می شود.

ملاباشی این سیاست ها را در زمینه هایی چون غذا و خوابگاه دانشجویی، گستردگی وام دانشجویی ، وام تغذیه و مشارکت بخش خصوصی در امر خوابگاه سازی اعلام کرد.

ارزشیابی مدارک در 10 روز

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشجویان خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی هایی که در این زمینه انجام شد امر ارزشیابی مدارک دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج به صورت اینترنتی انجام می شود.

وی در این زمینه توضیح داد: دانشجویان پس از ثبت نام در سایت مربوط و ارسال اسکن مدارک مورد نیاز تقاضای خود را مبنی بر ارزشیابی مدارک تحصیلی خود اعلام می کنند.

ملاباشی همچنین خاطر نشان کرد: وزارت علوم با بررسی این مدارک طی 10 روز جواب درخواست کنندگان را اعلام خواهد کرد.

جزئیات مرخصی زایمان دانشجویان

وی همچنین با اشاره به جزئیات مرخصی زایمان دانشجویان یادآور شد: این دسته از دانشجویان می توانند سه ماه قبل از وضع حمل تقاضای مرخصی کنند.

ملاباشی اضافه کرد: به طور کلی این دسته از دانشجویان می توانند به مدت 2 سال تحصیلی از مرخصی زایمان استفاده کنند و دانشگاهها نیز موظف به دادن این مرخصی به دانشجویان هستند.

کد خبر 169785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز