مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

سمیه شرافتی : 51 درصد زنان جوان در انگلستان برای بهبود ظاهر خود علاقه‌مند به انجام اعمال جراحی هستند.

یک مطالعه تازه در انگلستان نشان داده است 51 درصد زنان جوان در این کشور برای بهبود ظاهر خود علاقه‌مند به انجام اعمال جراحی هستند. بی‌بی‌سی طی یک نظرسنجی از 25 هزار دختر و پسر 17 تا 24 ساله به این نتیجه رسیده است. دیگر نتایج این مطالعه هم جالب توجه است:

تقریباً نیمی از دخترانی که در این آمار‌گیری شرکت کرده بودند اعتراف کردند که یک وعده غذایی خود را برای کاهش وزن حذف کرده‌اند، در حالی که 8 درصد از آنها به علت حذف وعده غذایی دچار مشکل شده‌اند. در این نظرسنجی نیمی از زنانی که مورد مطالعه قرار گرفتند گفتند که نیاز به تغییرات زیادی در بدن‌شان حس می‌کنند و حتی 10 درصدشان از ظاهر خود متنفر بودند.

در مورد برآورد وزن هم 22 درصد از آنها تصور می‌کردند خوش‌اندامند، 3 درصد خود را بیش از حد لاغر می‌دانستند، 6 درصد از آنها خود را چاق قلمداد می‌کردند، 25 درصد نیز معتقد بودند که اضافه وزن دارند و در نهایت 44 درصد از این افراد گمان می‌کردند که دارای اندام متوسطی هستند.

همچنین روشهایی که این افراد با استفاده از آنها اقدام به کاهش وزن کردند از این قرار بود: بیش از 30 درصد از این افراد یک وعده غذایی را از رژیم خود حذف کردند، 10 درصد نیز به ورزش کردن روی آوردند و تعداد ناچیزی هم به مصرف مکمل‌های پروتئینی و استفاده از استروئیدها و ملین‌ها روی آوردند.

 نکته دیگر این‌که در حالی که بیش از 20 درصد از زنان در این میان اعلام کردند که تحت رژیم غذایی قرار دارند، کمتر از 10 درصد از مردان چنین ادعایی داشتند. همچنین 05 درصد از زنان مورد مطالعه اظهار کردند که می‌خواهند اقدام به جراحی پلاستیک اندام‌شان کنند در حالی که تنها یک چهارم از مردان چنین نظری داشتند.

 نتایج این مطالعه نشان داده است در حال حاضر جراحی زیبایی بینی و لیپوساکشن در میان زنان از محبوب‌ترین اعمال جراحی پلاستیک محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که بیش از نیمی از زنان جوان تصور می‌کنند که ظاهر اندام آنها سبب می‌شود مورد توجه قرار نگیرند.

واقعیت این است که بعد از مرگ مانکن برزیلی از فرط لاغری که چند هفته پیش اتفاق افتاد، موجی علیه گرایش به لاغری مفرط در کشورهای اروپایی و آمریکا به راه افتاد. بسیاری از دختران به غلط فکر می‌کنند اندام لاغر بیشتر مورد پسند است در حالی ‌که خیلی از مردم از لاغری بیش از حد خوش‌شان نمی‌آید و فقط اندام لاغر بازیگران مشهور باعث ایجاد این باور شده است.

با آمدن مانکن‌های لاغر به رسانه‌ها از سال 1960 تا به امروز، تب لاغر شدن به یک معضل اساسی تبدیل شده است و به نظر می‌رسد این معضل فقط زنان را گرفتار نکرده و مردان جوان هم احساس می‌کنند که باید از ظاهر و اندام خوبی برخوردار باشند.

 به اعتقاد روانشناسان تب تند لاغری نه تنها انرژی منفی در فرد ایجاد می‌کند که نتیجه آن جز نارضایتی و افسردگی نیست، بلکه باعث می‌شود فرد تمام دقت خود را روی بدن و ظاهرش متمرکز کند و این حس را به خود انتقال دهد که باید بدن خود را به ایده‌آل‌ترین حالت ممکن برساند و از مسائل دیگر بازبماند.

 به گفته سخنگوی انجمن اختلالات تغذیه در انگلیس در حال حاضر 1/1 میلیون نفر در این کشور به اختلالات تغذیه‌ای دچار هستند. بیشتر این افراد بین سنین 14 تا 25 سال قرار دارند در حالی که با مشکلات زیادی از جمله فشارهای خانوادگی روبه‌رو هستند.

کد خبر 16975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز