مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری را از روز شنبه 12 اسفند، در لباس جدید و با شکل و شمایل متفاوت می‌بینید البته غیر از صفحه اول و آخر آن، چرا؟

15 سال قبل که همشهری متولد شد به عنوان اولین روزنامه تمام‌رنگی کشور و در قطعی کوچکتر از روزنامه‌های متداول آن زمان، آغازی شد بر دوره جدیدی از فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور. روزنامه‌ای تصویری با نگاهی مهربانانه‌تر به زندگی.

در این 15 سال البته روزنامه‌های دیگری با همشهری و پس آن همزاد شدند؛ به یک شکل و با یک قطع و اندازه، اما همشهری برای مخاطبانش چیز دیگری است.

نگاه ویژه به نیازهای زندگی شهری، پرهیز از افراط و تفریط در نگاه به مسائل و تحولات ایران و جهان، مشی آرام و متین در برخورد با مسائل، توجه ویژه به مطالبات فرهنگی و اجتماعی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام درباره نیازهای شهروندان شاید از مهمترین خواسته‌هایی باشد که همشهری به انتظارات خوانندگانش پاسخ داده است.

توام با این روند، مؤسسه همشهری در مسیر توسعه و بالندگی رسانه‌ای، نیازهای زمان خویش را به خوبی شناخته و به آن پاسخ گفته است.

تولد نشریات تخصصی و ویژه اقشار گوناگون جامعه همچون همشهری جوان، خانواده، دیپلماتیک، خردنامه و ماه، توجه به نیازهای محلی در تهران و استانی در سطح کشور و بین‌المللی با انتشار روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های ویژه آنها و بهره‌گیری و پدیدآوری ابزارهای ویژه‌ای همچون کتاب هفته که در تیراژ 400 هزار نسخه سقف محدود رسانه‌ای کتاب  را شکسته و توسعه داده است و اطلاع‌رسانی الکترونیک (پیام کوتاه) که با بیش از 280 هزار مشترک این رسانه را از ارتباط شخصی  به رسانه‌ای خبری و آنی تبدیل نمود.

به همراه این تحولات محتوایی، تغییرات شکلی و قالبی در روزنامه نیز برای سامان ‌دادن گرافیک آن یک ضرورت بود.

بنابراین طراحی یک ماکت جدید با گرافیک مناسب در دستور کار قرار گرفت و چندین ماه بر روی آن مطالعه و بررسی صورت گرفت که از امروز نتایج آن در معرض نگاه و قضاوت شما قرار می‌گیرد. البته اهل فن بهتر می‌دانند نهایی‌شدن این تغییرات بعد از اجرا نیز احتیاج به زمان دارد تا به پختگی لازم برسد.

در این میان گرافیک صفحه اول و آخر روزنامه نیز احتیاج به اصلاحات گرافیکی دارد که ان‌شا‌ءالله به مرور به وقوع خواهد پیوست.

کد خبر 16973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز