مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: درپی به تعویق افتادن مجدد نخستین پرواز خصوصی به فضا، قرار است پس از بررسی های نهایی، کپسول فضایی دراگون روز 19 می ( 30 اردیبهشت ماه) به ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شود

فضا پیمای دراگون

به گزارش خبرگزاری مهر، تاریخ جدید پرتاب دراگون به سمت ایستگاه بین المللی فضایی آخرین تغییراتی است که شرکت اسپیس‌ایکس برای این پرواز اعلام کرده است.

تاریخ نخستین پرتاب کپسول دراگون به ایستگاه فضایی در ابتدا روز 30 آوریل (11 اردیبهشت ماه) اعلام شده بود، اما هفته گذشته این شرکت مستقر در کالیفرنیا تاریخ را تا 7 می ( 18 اردیبهشت ماه) به تعویق انداخت تا بررسی‌های نهایی روی نرم‌افزار این پرواز صورت گیرد.

 

درحالی که شرکت اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرده که بعید به نظر می‌رسد پرواز روز 7 می ( 18 اردیبهشت ماه) انجام شود، همچنین براساس اعلام رسمی این شرکت تاریخ 19 می برای پرتاب درنظر گرفته شده است.

پرتاب دراگون در ماه می به این معنا است که این پرواز درست پس از آن که سایوز روسیه سه سرنشین جدید را به ایستگاه بین المللی فضایی منتقل می‌کند، انجام شود. فضاپیمای سایوز روز 14 می ( 25 اردیبهشت ماه) از قزاقستان به فضا می‌رود و روز 17 می ( 28 اردیبهشت ) به ایستگاه بین المللی فضایی می‌رسد.

این تأخیرهای مکرر در نتیجه نیاز به بررسی‌های بیشتر دراگون یا موشک فالکن 9 آن صورت می‌گیرد، چرا که این پرواز نخستین پرواز خصوصی به ایستگاه بین المللی فضایی است که یک نقطه عطف در این نوع سفرها به شمار می‌رود و ناسا و اسپیس ایکس نمی‌خواهند که هیچ مشکلی این فرآیند 100 میلیارد دلاری را به خطر بیاندازد.

کد خبر 169527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز