همشهری سرگئی ناریکینرئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه دیمیتری مدودف رئیس جمهور سابق را به عنوان نامزد نخست وزیری به پارلمان معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، مدودف که به تازگی دوره چهار ساله ریاست جمهوری را در کرملین به پایان رسانده ، قرار است در دیدار با رهبران گروه های پارلمانی در دوما، روند شروع به کار خود را آغاز کند.

جلسه فوق العاده این نشست قرار است روز سه شنبه تشکیل شود و در پایان آن در صورت عدم بروز اتفاقی غیر مترقبه، انتصاب مدودف به سمت نخست وزیری تائید می شود.

مدودف در همه دوران ریاست جمهوری خود در سایه پوتین کار می کرد.

پوتین وعده داد امنیت و دموکراسی در روسیه را تقویت کند

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین در نخستین سخنان خود بعنوان رئیس‌جمهوری جدید روسیه تاکید کرد که تامین منافع ملی کشور، تقویت امنیت آن، توسعه دموکراسی و رفاه شهروندان کشورش را در اولویت وظایف خویش می‌داند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" روز دوشنبه در نخستین سخنان خود بعد از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری روسیه وعده داد که تامین منافع ملی کشور، امنیت و توسعه دموکراسی، رفاه شهروندان و همچنین امکان مشارکت مردم در اداره امور کشور را تقویت خواهد بخشید.

پوتین گفت: من با پذیرفتن پست ریاست‌جمهوری مسئولیت سنگینی را که برعهده گرفته‌ام، کاملا درک می‌کنم. منافع ملی روسیه، تامین امنیت آن و رفاه شهروندان کشور همواره برای من در اولویت وظایفم قرار دارد و همه تلاش خود را بکار خواهم بست تا رای اعتماد میلیون‌ها شهروند روسی به من درستی خود را به اثبات برساند.

رئیس‌جمهوری جدید روسیه یادآور شد که هدف از زندگی خود را خدمت به کشور و ملت روسیه تلقی می‌کند و حل و فصل مشکلات جامعه و هم میهنانی که از وی حمایت کرده‌اند را اصلی ترین وظیفه خود می‌داند.

پوتین روز سه شنبه، رسما به سمت ریاست‌جمهوری روسیه رسید. این سومین بار است که پوتین بعنوان رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه سوگند یاد کرده است. پوتین برای نخستین بار در سال 2000 به سمت ریاست‌جمهوری رسید و سپس در سال 2004 برای دومین بار پیاپی به این پست برگزیده شد.

دور سوم ریاست جمهوری پوتین در روسیه 6 سال طول خواهد کشید.

وی در سال 2008 بخاطر ممنوعیت قانونی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه شرکت نکرد و از "دیمیتری مدودف" در مبارزات انتخاباتی حمایت کرد و بعد از پیروزی وی ازماه مه سال 2008 تاکنون سمت نخست وزیری روسیه را برعهده داشت.

کد خبر 169522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز