«2 امتیاز کسر شده از پرسپولیس به این باشگاه بازخواهد گشت.» علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای غیرمنتظره از بازگشت 2 امتیاز کسر شده از پرسپولیس خبر داد؛ او که بعد از مسابقه نیمه تمام و جنجالی پرسپولیس و داماش گیلان که منجر به کسر امتیاز از پرسپولیس شد، گفته بود در امور کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دخالت نخواهد کرد.

وی معتقد بود که کمیته انضباطی مستقل است و رئیس فدراسیون نمی‌تواند در امور این کمیته اعمال نظر کند. صحبت‌های او البته پس از تهدیدهای محمد رویانیان بود. مدیرعامل پرسپولیس که از حکم کمیته انضباطی تنها نسبت به رای سختگیرانه کسر 2 امتیاز اعتراض داشت، ابتدا گفت که اگر 2 امتیاز پرسپولیس بازنگردد، از این باشگاه خواهد رفت. او بعد گفت که قبل از رفتن مسائلی را افشا خواهد کرد.


ظاهرا این تهدیدهای رویانیان نتیجه داده و علی کفاشیان تاکید می‌کند: «ما به کمیته استیناف تنها توصیه می‌کنیم و آنها در رای مستقل هستند، ولی این توصیه ما به کمیته استیناف بود که 2 امتیاز کسر شده از پرسپولیس به این تیم بازگردد و کمیته استیناف نیز تا حدودی این توصیه را پذیرفته و قرار شده به‌زودی رای نهایی را صادر کند.»

از این گفته، مدیرعامل پرسپولیس استقبال کرده است. محمد رویانیان می‌گوید: «من از کفاشیان تشکر می‌کنم. به سلامت او اعتقاد داشتم که از او حمایت کردم. امیدوارم تیم ملی با حمایت کفاشیان بتواند راهی جام جهانی شود و فکر کنم این بهترین آرزو برای رئیس فدراسیون فوتبال است. ما هم از هیچ کمکی به تیم ملی و سرفرازی آن دریغ نخواهیم کرد.» اما رئیس کمیته استیناف نسبت به گفته علی کفاشیان واکنش منفی نشان می‌دهد. صالحی تاکید می‌کند:

«چنین توصیه‌ای را نشنیده‌ام و شاید ایشان با این مصاحبه خواسته این توصیه را انجام دهد.» رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سؤال که چنین توصیه‌ای، استقلال کاری این کمیته را زیر سؤال نمی‌برد، نیز می‌گوید: «قطعا همین شائبه پیش می‌آید اما ما توصیه‌ای را نمی‌پذیریم و کار خود را می‌کنیم. اگر قرار بود توصیه‌ای را بپذیریم زودتر از این باید رای را صادر می‌کردیم.» با این حال، محمد رویانیان درباره کمیته استیناف می‌گوید: «به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و شرافت آن اعتماد داریم، چه بسا اگر آنها در فوتبال نبودند و کارهای ارزشمندی را به‌صورت ریز‌بینانه انجام نمی‌دادند دچار مشکل می‌شدیم.» قرار است کمیته استیناف ظهر امروز تشکیل جلسه دهد و درخصوص کسر 2 امتیاز از پرسپولیس نظر نهایی خود را ارائه کند.

علی فقط کریمی

در شرایطی امیدواری نسبی به باشگاه پرسپولیس بازگشته که همچنان حاشیه‌های این تیم در صدر اخبار قرار دارد. تمرین روز گذشته پرسپولیس با حداکثر تنش به پایان رسید. درحالی‌که گفته شده بود تمرین پشت درهای بسته برگزار می‌شود بیش از 100تماشاچی در حول و حوش ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شدند و با یکدیگر به جدال پرداختند.

جالب‌ترین شعار عده‌ای از این هواداران آنجا به زبان آنها آمد که ناگهان نوایی خطاب به علی پروین که در تمرین حضور داشت بلند شد: «علی فقط کریمی...»علی کریمی و علی پروین در سال‌های گذشته به‌طور پنهانی و گاه آشکار رودرروی هم قرار گرفتند. علی کریمی که در هفته‌های گذشته با اظهارنظرها و اختلاف با مصطفی دنیزلی حاشیه‌های بسیاری را برای پرسپولیس به‌وجود آورده بود، ابتدا گفت که فصل بعد دیگر در این تیم بازی نخواهد کرد. او اما روز گذشته گفت که هواداران نگران نباشند و او فعلا در پرسپولیس می‌ماند. هواداران همچنین با کاظمیان درگیری لفظی پیدا کردند و به سمت ماشین معمارزاده بطری آب پرتاب کردند.

در این شرایط اما اختلاف میان بازیکنان و مسئولان پرسپولیس تبعات زیادی برای این باشگاه چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا به همراه داشته است. فرشاد پیوس معتقد است: «اوایل فصل گفتم که برخی از بازیکنان پرسپولیس کم کاری می‌کنند و حالا همه فهمیده‌اند که درست می‌گفتم. آن زمان 3 بازیکن اینگونه بودند ولی حالا با تشکیل باند و دسته شده‌اند 9 یا 10 نفر. مدیریت پرسپولیس باید هر چه سریع‌تر با آن دسته از بازیکنانی که کم‌کاری می‌کنند، برخورد و آنها را از تیم اخراج کند.»

کد خبر 168994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز