همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مشارکت مردم در دور دوم این انتخابات بیشتر از دور دوم انتخابات مجلس هشتم بوده است، گفت:‌ در این دوره حدود 45 هزار نفر رای اولی در این 33 حوزه انتخابیه وجود دارد.

انتخابات

مهر نوشت: صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری خود با بیان اینکه گزارشات واصله از 33 حوزه انتخابیه از سطح حوزه فرعی بخش و شهرستان‌ها، حوزه اصلی و استان‌ها حاکی از آغاز یک انتخابات خوب و مطلوب است، گفت: تمام امکانات و لوازم برای انتخابات تدارک دیده شده است و تمامی شعب در همان لحظه‌ آغاز رای گیری فعال بودند.

وی با بیان اینکه مشارکت مطلوبی را تاکنون شاهد بودیم گفت: در مقایسه با دوره دوم مجلس هشتم انتخابات این دوره تا کنون مطلوب‌تر و با مشارکت گسترده‌‌تری برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در مورد کسانی که سواد خواند و نوشتن ندارند گفت: این افراد باید یک امین با خود داشته باشند و کسی از مسئولین اخذ رای نمی‌توانند رای آنان را بنویسد و همچنین مردم به اطلاعیه‌هایی که از وزارت کشور صادر می‌شود توجه داشته باشند و از حداکثر رای خود نیز استفاده کنند یعنی به میزان نماینده‌های مورد نیاز حوزه انتخابیه خود رای دهند.

وی همچنین با بیان اینکه صندوق‌های سیار این دوره بسیار کمتر از دوره اول است گفت: به دلیل اینکه اکثراً انتخابات دور دوم در کلانشهرها برگزار می‌شود، شعب اخذ رای یک هشتم مرحله اول هستند.

مرتضوی همچنین با اشاره به گزارش تخلفات انجام شده تصریح کرد: گزارشات بسیار جزئی بوده که با تذکرات برطرف شده است و این نشان دهنده فهم بالای داوطلبان و التزام آنان به قانون و درک واقعیات است.

وی همچنین در مورد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی گفت: پیامک‌های انتخاباتی که از ساعت 8 صبح دیروز تا این لحظه ارسال شده باشند قابل بررسی و پیگرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه تعداد رای اولی‌ها در دور دوم انتخابات را 45 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در 33 حوزه انتخابیه که به مرحله دوم رفتند حدود 45 هزار رای اولی داریم.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون کمبود تعرفه‌ای در شعب اخذ رای وجود نداشته است و اگر کمبود تعرفه‌ای گزارش شود سیستم پشتیبانی حوزه‌های انتخابیه را تامین خواهند کرد.

کد خبر 168935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز