پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یان جون یی از کودکی علاقه فراوانی به تجهیزات نظامی و اسلحه داشت، به همین دلیل هم جذب مجلات نظامی و اسلحه شناسی روسی شد.

russia china

 در آوریل سال گذشته، این شهروند 28 ساله ساکن شن جن از روسیه دیدار کرد. او اینگونه می‌گوید که "قصرها و مجتمع‌های اداری تجاری بزرگ مسکو و سن پطرزبورگ مرا به یاد حکومت امپراطوری باشکوه روسیه در گذشته انداخت".

more

  مسکو / جاذبه‌های گردشگری روسیه / موزه آرمیتاژ / مترو مسکو / موزه جنگ مسکوورزشگاه‌های جام‌جهانی 2018 روسیه / مسجد جامع تاتارستان / فرودگاه بین‌المللی دومودِدوف / کاخ کرملین / کتابخانه‌ ملی روسیه /

در این سفر او موفق به بازدید از موزه نظامی مسکو نشد، اما برای جبران آن هنگامی که به خانه بازگشت، به دیدار نمایشگاه‌ها و موزه‌های نظامی کشور خود رفت. یان در میان افرادی است که امسال دوباره برای گردشگری به روسیه می‌رود.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین برای گسترش گردشگری میان دو کشور، چین و روسیه تصمیم گرفتند که سال 2012 را سال "گردشگری روسیه" در چین و سال 2013 را "سال گردشگری چین" در روسیه نام گذاری کنند.

more  پکن / شانگهای /  مترو پکندیوار چینجاذبه‌های گردشگری چینمعبد آسمان / سنگ‌نگاره‌های دازو / تندیس عظیم‌الجثه بودای هیتونگ / شهر ممنوعه /

در دیدار وان چی شان معاون رییس گردشگری چین با همتای روسی خود ولادیسلاو سورکو، اعلام شد، یکی از اهداف این برنامه‌ها افزایش تعداد گردشگران به 5 میلیون نفر تا سال2015 است.

آمارها نشان می دهد که در سال 2011، 3.5 میلیون گردشگر از دو کشور بازدید کرده‌اند.

در سال گذشته 800 هزار چینی، روسیه را برای سفرهای تفریحی انتخاب کرده‌اند، که نسبت به سال گذشته 13.9 درصد رشد داشته اشت.

در رده بندی بازدید کنندگان روسیه مسافران و گردشگران چینی در رده دوم قرار دارند. در این میان بیش از 2.5 میلیون گردشگر روس در سال 2011 به چین سفر کردند که در رده بندی گردشگران چین رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

جانگ وی مدیر داخلی بخش سفرهای خارجی خدمات مسافرتی بین المللی چین گفت: روسیه برنامه های گردشگری ویژه ای برای مردم چین بخصوص افراد میان سال و مسن در نظر دارد.

وی افزود: کشور تاثیر بزرگی بر زندگی آن‌ها داشته است، و آن‌ها در زمانی که چین و روسیه اتحاد دوستانه‌ای با هم داشتند رشد کرده‌اند.

من لین چین مدیر مسول کسب و کار سفر روسیه در شرکت مسافرتی چین گفت: برای مردم چین بدست آوردن اجازه ورود به روسیه آسان تر خواهد شد، و در نتیجه مسافرت به این کشور هم متداول خواهد شد.

از سال 2006 گردشگران چینی تنها بوسیله تورهای مسافرتی چینی قادر به بازدید از روسیه بدون داشتن ویزا بودند، و هر دو کشور در حال حاضر در باره راه‌هایی برای آسان تر شدن این سفرها برا گردشگران چینی و روسی هستند.

سیاست ویزای رایگان، روسیه را به مکانی تبدیل می کند که قابل مقایسه با کشورهای اروپایی شود.

لاریسا اسمیرنوا معلم روسی در دانشگاه شیامن است، و توسط دولت محلی به عنوان سفیر تبلیغاتی فوجی یان تولو شده است که میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. او گفت: گردشگران معتقدند رابطه دوستی که میان چین و روسیه وجود دارد باید قوی‌تر شود.

گردشگران روس به تاریخ، فرهنگ و مناظر طبیعی چین مانند تفریحگاه‌های ساحلی آن علاقه زیادی دارند. و همچنین طب سنتی چین و هنرهای رزمی برای گردشگران روسی بسیار جذاب است. ارتباطات در جریان تبادلات فرهنگی بوجود می‌آید و درک بیشتری با خود به همراه می‌آورد

کد خبر 168895
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز