همشهری آنلاین: صندوق بین المللی پول درخواست گروه ضدایرانی "متحد علیه ایران هسته‌ای" در آمریکا را مبنی بر قطع روابط با بانک مرکزی ایران رد کرد.

صندوق بین المللی پول روز گذشته درخواست یک گروه ضد ایرانی آمریکایی مبنی بر قطع روابط با بانک مرکزی تهران را که به منظور پیروی این صندوق از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا بیان شده است را رد کرد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که حساب این صندوق با بانک مرکزی تهران صرفا به عضویت ایران در صندوق بین المللی پول مربوط است و مغایرتی با تحریم‌های اعمال شده علیه تهران ندارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رد عدم قطع روایط این صندوق با بانک مرکزی ایران در شرایطی گزارش می شود که یک گروه ضد ایرانی و مخالف ایران هسته ای متشکل از دیپلمات های سابق و مقامات امنیتی، دانشگاهی و سایر مقامات دولتی سابق آمریکا موسوم به " UANI" (متحد علیه ایرن هسته ای)، اعلام کرده است که صندوق بین المللی پول باید حساب خود را با بانک مرکزی ایران که هدف خاص تحریم های غرب و اتحادیه اروپا است، قطع کند و یا اینکه عضویت ایران را در این صندوق به حالت تعلیق در بیاورد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که این گروه ضدایرانی علاوه بر این "کریستین لاگارد" مدیر عامل صندوق بین المللی پول را به علت دیدار با رئیس بانک مرکزی ایران در جریان نشست بهار این صندوق در واشنگتن و ستایش از ایران و بانک مرکزی این کشور در این نشست مورد انتقاد قرار داده است.

این گروه آمریکایی و ضد ایرانی اعلام کرده است که صندوق بین المللی پول در شرایطی که جامعه بین‌المللی در تلاش برای منزوی کردن ایران است، نباید با ایران مانند یک دولت مسئول که در موقعیتی خوب قرار دارد رفتار کند.

در ادامه این خبر آمده است: اما "ویلیام موری" سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که حساب این صندوق در بانک مرکزی ایران صرفا برای نگهداری از بودجه تعهدی ایران به این صندوق و تعهد ایران به عضویت خود در این صندوق در شرایط بحرانی است.

موری افزود: بر اساس قانون اساسی ما دارایی های صندوق از ارز هر کشور عضو توسط بانک مرکزی عضو مربوطه و از جمله ایران نگهداری می شود؛ هیچ چیزی در تحریم های اعمال شده اتحادیه اروپا و آمریکا علیه نظام ایران در تناقض با این توافقات نیست.

سخنگوی صندوق بین المللی پول در ادامه درباره تعلیق عضویت ایران در این صندوق با حضور 188 کشور عضو، گفت: این موضوعی است که بهتر است با کشورهای عضو صندوق در میان گذاشته شود؛ ما هیچ نظری نداریم.

"مارک والاس" یکی از سفرای سابق آمریکا در سازمان ملل ریاست گروه ضد ایرانی " UANI" در آمریکا را بر عهده دارد.

کد خبر 168747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز