مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: طبق قانون باید 60درصد از 83میلیارد تومان جرایم راهنمایی و رانندگی استان تهران به شهرداری تهران اختصاص می‌یافت (معادل 50میلیارد تومان) اما استانداری تهران از این رقم حدود 7میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران ریخت.

شورای شهر

به گزارش همشهری،  درجلسه علنی شورای شهر معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهری شهردار تهران از اعضای شورای شهر خواست تا نسبت به حسن اجرای اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری‌ها در قانون بودجه کل کشور نظارت بیشتری اعمال کنند.بنابراین گزارش دیروز همچنین سرتیپ محمد رحیمی فرمانده اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره فعالیت‌ها و اقدامات سال90 و برنامه‌های سال91 به شورای شهر توضیح داد. وی با اعلام اینکه روزانه 20میلیون سفر در تهران صورت می‌گیرد گفت:

حدود 4میلیون و برابر 30درصد خودروهای کل کشور در تهران شماره می‌شود و 3میلیون موتورسیکلت دراین شهر تردد می‌کند که نسبت به ظرفیت معابر یک به 8 است. رحیمی از افزایش دو برابری اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف در سال گذشته سخن گفت و افزود: اکثر بزرگراه‌های ما به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شده به‌طوری که هم‌اکنون 167دوربین در 16بزرگراه شهر تهران نصب شده است.

فرمانده اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ کسب رتبه نخست درکل کشور بابت اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی را از دیگر موفقیت‌های به‌دست آمده از سوی اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دانست. به گفته رحیمی دراین بخش 550 بازرس نامحسوس ترافیک که از میان نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند 11هزار برگه اخطاریه صادر کردند و علاوه براین مشاورین خوبی نیز برای مسئولین راهنمایی و رانندگی بودند. وی چنین خبر داد که در سال90 موفق به کاهش وقوع تصادفات به میزان 53درصد شدیم و بیش از 143نفر کاهش فوتی داشتیم.

معصومه‌آباد رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران پس از پایان گزارش سرتیپ رحیمی خواستار هوشمندشدن تقاطع‌های روبه‌روی مدارس شد.معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز برای ارتقای شاخص‌های آلودگی هوا خواستار‌‌ جدی گرفتن بحث ساماندهی خودروها و موتورسیکلت‌ها چه از نظر تعداد و چه فرسودگی آ‌نها شد. حمزه شکیب رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر نیز خواستار همکاری اداره راهنمایی و رانندگی در الزام تامین پارکینگ برای ساختمان‌های شهر تهران شد و گفت: امیدوارم پلیس با همکاری بیشتر مانع پروژه حذف پارکینگ‌ها شود.

سردار رحیمی نیز پاسخ داد: با همکاری شهرداری تهران و شهرداران مناطق بسیاری از خانه‌هایی که پارکینگ‌های خود را تبدیل به انبار یا محل ورزش کرده‌اند شناسایی شده و با آنها برخورد می‌شود.

پاسداشت روز معلم

دیروز معصومه ابتکار به مناسبت روز معلم طی سخنانی پیش از دستور گفت: امروز روز شهادت استاد مطهری معلمی بزرگ است که بحث تعهد را درکنار علم، دانایی، اخلاق اسلامی و آزاداندیشی باهم داشت.وی در ادامه به گزارش توسعه انسانی سازمان ملل اشاره کرد که نشان‌دهنده رشد بسیار چشمگیر ایران در شاخص‌های مختلف توسعه انسانی است که ازجمله آنها کاهش بیسوادی، دسترسی به آموزش ابتدایی، کاهش نابرابری جنسیتی، گسترش آموزش عالی ازبعد از انقلاب اسلامی است و نشان می‌دهد ایران 11برابر نرخ رشد جهانی تولید مقالات داشته است.

وی درعین حال به‌وجود برخی نقاط ضعف با دید منصفانه و باهدف اصلاح اشاره کرد که ازجمله آن وجود برخی مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری در مراکز آموزشی است که در بخش سخت افزاری شورای شهر کمک‌هایی را ارائه کرد که البته می‌تواند توسعه پیدا کند اما در بحث نرم‌افزاری باید به فکر رشد علمی و تضارب آرا باشیم. از نظر این عضو شورای اسلامی شهر تهران تضارب آرا و آزاداندیشی و تقویت عرصه پرسشگری می‌تواند به بالندگی و رشد علمی و معرفت و شناخت منجر شود.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تاکید کرد: که منظور از آزاداندیشی تحمیل عقاید مادی‌گرایی غربی نیست؛ ضمن اینکه تکریم اساتید به معنی تکریم پژوهش است.

کاهش سهم شهرداری از تخلفات رانندگی

سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران نیز در پایان جلسه روز گذشته با قرار گرفتن پشت تریبون صحن علنی شورای شهر گفت: از شورای اسلامی شهر تهران می‌خواهم نظارت بیشتری بر اعتباراتی که در قانون بودجه کل کشور برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده است داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی که در سال 89 تصویب شد، مقرر شد 60درصد از جرایم راهنمایی و رانندگی در محدوده شهری به شهرداری‌ها پرداخت شود این درحالی است که شهرداری تهران برای دریافت سهم خود 11ماه در کل رده‌های کشور پیگیری و مکاتبه کرد تا اینکه در نهایت در تاریخ 28 اسفند90 دستوری ابلاغ شد تا اعتبارات شهرداری‌ها را از محل جرایم رانندگی بدهند که رقم آن 600 میلیاردتومان بود اما این رقم نهایتا به 300 میلیارد تومان کاهش یافت و ما هم اعتراضی نکردیم.

هاشمی ادامه داد: از 300میلیارد تومان، 83میلیارد تومان سهم استانداری تهران بود که 50میلیارد تومان از این سهم باید به حساب شهرداری تهران واریز می‌شد، اما نهایتا بدون اینکه از ما دعوتی کنند و شاخص‌های توزیع را ببینیم، هفته پیش تنها مبلغی حدود 7میلیاردتومان به ذیحسابی ما تحویل داده شده آن هم با این شرط که باید در قالب موافقت‌نامه خرج شود.

کد خبر 168657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز