دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: مراسم روز کارگر با حضور هزاران نفر از کارگران شهرداری تهران، محمد باقر قالیباف(شهردار) و علیرضا محجوب (رئیس خانه کارگر)در برج میلاد برگزار شد.

قالیباف

در این مراسم از بیش از 600 نفر از کارگران نمونه شهرداری تهران تجلیل شد. به گزارش خبرنگار همشهری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم کارگران را تبلور ایستادگی، استقامت، بزرگ منشی و ایثار دانست و افزود: امروز برای من به‌عنوان یک خدمتگزار در شهرداری تهران هیچ‌چیز مهم‌تر و دلگرم‌کننده‌تر از این نیست که با اطمینان قلب به انجام کار به خاطر پشتیبانی و تلاش شما تکیه کنم.وی در ادامه اظهار داشت: هنگامی که در مهار سیل تهران شما عزیزان را دیدم یک اقیانوس جنبش، حرکت و تلاش در برابرم جلوه گر شد.

شهردار تهران با اشاره به زحمات کارگران تهران در عرصه‌های مختلف شهری گفت: 2 کیلومتر تونل رسالت در عرض 12 سال ساخته ‌شد و اگر امروز 12 کیلومتر تونل نیایش در کمتر از 2سال ساخته می‌شود به خاطر همه کارگران بی‌نام و نشان و زحمتکش است.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: مسلما این توان تنها یک توان مدیریتی ‌نیست و یک مدیر تنها نمی‌تواند چنین چیزی را خلق کند بلکه این ظرفیتی است که در کارگران و زحمتکشان ما وجود دارد. به گفته محمدباقر قالیباف، مدیریت به‌ویژه در کشوری که به‌صورت سیستمی عمل نمی‌کند چندان تاثیری ندارد ولی سهم اساسی و اصلی در انجام کارها مدیون تلاش خالصانه، صادقانه و بی‌شائبه کارگران و کارکنان است که بی‌نام و نشان خودشان را تنها در برابر خدا می‌بینند. وی با اشاره به کار و کارگر در مکتب اسلام گفت: اینکه نبی مکرم اسلام با آن عظمت - همانی که پیامبر وحی است - خم می‌شود و دست کارگر را می‌بوسد، نشانه احترامی است که اسلام برای کار و تلاش قائل است. وی تصریح کرد: از منظر اسلام خدمت به عزیزانی که به خلق خدا خدمت می‌کنند بزرگ‌ترین افتخار برای هر انسانی است.

شهردار تهران با اشاره به کارگران حوزه خدمات شهری اظهار داشت: در طول شب شما در تکاپو و تلاش هستید تا آسایش و آرامش را به شهر ارزانی دارید و چه توفیقی بالاتر از این!وی همچنین به وعده سال گذشته خود اشاره کرد و گفت: سال پیش 2 نکته گفتم و امسال نیز آن‌را تکرار می‌کنم. اگر شب و روزی بگذرد و دغدغه شما را نداشته باشم از من نگذرید.

وی همچنین گفت: نکته دوم اینکه شما نان‌آور خانواده هستید و اگر در مقابل خواسته حق همسر و فرزندانتان سرشکسته شوید آن سرشکستگی از آن من است. شهردار تهران در ادامه گفت: البته نارسایی‌هایی در بخش پیمانکاری وجود دارد که قابل حل است و از همکارانم در بخش مالی اداری خواسته‌ام تا هر چه زودتر این بخش را ساماندهی کنند؛ چرا که به تعبیر من عزیزی که شب و روز کار می‌کند و آرامش و آسایش را برای شهروندان فراهم می‌کند باید امنیت شغلی و آینده‌ای روشن داشته باشد.

حسین پورزرندی معاون مالی اداری شهردار تهران ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام کارگران خدوم شهرداری به‌ویژه در مهار سیلاب اخیر تهران گفت: کارگران شهرداری ثابت کردند برای خدمت به شهروندان از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند و یکی از اقدامات آنان در مواجهه با سیلاب اخیر تهران بود.

وی به معیشت کارگران به‌عنوان اولویت اول شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: همواره شهردار محترم از توجه به معیشت کارگران به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کنند و همواره بر ما این وظیفه است تا زحمات شما را جبران کنیم. وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده شهرداری تهران در سال‌های اخیر گفت: اینکه شهر به‌صورت یک کارگاه بزرگ عمرانی درآمده است، نشان از عزم شما و همچنین لطف الهی و مدیریت و تدبیر خوب شهردار محترم دارد که با توان شما رقم می‌خورد. در این مراسم از احمد ربانی رفتگر صدیق و امین بجنوردی نیز تقدیر شد و شهردار تهران نیز مبلغ 5 میلیون تومان کمک‌هزینه سفر به مکه مکرمه را به وی اهدا کرد.

کد خبر 168495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز