دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دستگاه قضای عراق محاکمه معاون رئیس جمهوری این کشور را روز پنجشنبه به طور غیابی آغاز می‌کند.

محاکمه غیابی طارق هاشمی پنجشنبه آغاز می‌شود

 

به گزارش فارس، دستگاه قضای عراق روز دوشنبه اعلام کرد که جلسات محاکمه طارق الهاشمی معاون جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.

پایگاه خبری الجزیره قطر با اعلام این خبر تصریح کرد که اکنون بیش از 300 اتهام به طارق الهاشمی و افراد وابسته به او در خصوص ترور و انفجارهای مختلف وارد است.

عبدالستار بیرقدار سخنگوی دستگاه قضای عراق امروز در سخنانی مطبوعاتی اعلام کرد که دستگاه قضایی عراق بیشتر مسائل مربوط به طارق الهاشمی و افراد وابسته به او را به پایان رسانده است و سه جنایت در خصوص یک مسئله واحد به دادگاه جنایی مرکزی ویژه محاکمه الهاشمی ارجاع داده شده است.

وی افزود که مسائل دیگری نیز هست که تحقیقات آن تمام شده و در حال ارجاع است.

بیرقدار همچنین تاکید کرد که کل اتهامتی که قرار است طارق الهاشمی و افراد وابسته به او به دلیل آن محاکمه شوند، از 300 فقره گذشته است.

چندی پیش معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق بطور محرمانه، منطقه کردستان این کشور را به مقصد دوحه قطر ترک کرد و سپس به عربستان و ترکیه سفر کرد. در چنین شرایطی رسانه‌ها اخبار زیادی منتشر و اعلام کردند که او به احتمال زیاد به عربستان پناهنده می‌شود اما وی اعلام کرد که از عراق فرار نکرده است و به منطقه کردستان بازخواهد گشت.

کد خبر 168462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز