دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اصول برند‌سازی نخستین کتاب از مجموعه مدیریت است که مولف کتاب(امیر اخلاصی) آن را با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی تالیف و انتشارات علمی به بازار کتاب عرضه کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین کتاب نخستین جلد از مجموعه کامل کتب حوزه بازاریابی است که حاصل تجارب علمی مولف در تحقیق و تدریس و فعالیت‌های اجرایی مربوط به برند سازی است که می‌تواند به کار دانشجویان،صاحبان کسب وکار،و علاقه‌مندان به این حوزه قرار بگیرد.

به اذعان مولف،‌این کتاب بدون آنکه مدعی هیچ کشف وکرامتی باشد، می کوشد ،مبانی برندسازی را به صاحبان کسب و کار،آژانس‌های برندسازی و تبلیغات و دانشجویان انتقال دهد.

کتاب در سیزده فصل تدوین شده است. فصل اول به ارتباطات یکپارچه‌‌ بازاریابی و فصل دوم به تبلیغات و و نمونه تبلیغات فولوکس واگن در تاریخ تبلیغات برندها می پردازد.

در فصل سوم مباحثی چون بازاریابی مستقیم،سخن پراکنی،ابزار پیشبرد فروش،فروش شخصی،بسته‌بندی و در فصل چهارم مباحث مربوط به رویدادها وحامی‌گری،هفت نکته کلیدی در توفیق این مسئله و خدمات مشتری اختصاص دارد.

یکپارچگی عامل ایجاد برند از طریق ارتباطات بازاریابی و وظایف مدیر برند، به همراه مباحثی چون فرآیند برند‌ساختن،مفهوم برند‌سازی،مراحل ایجاد برند،نماد‌ها وسمبل‌ها و جایگاه مشتریان در دو فصل پنج و شش مطرح شده است.

در فصل هفتم و هشتم خواننده با مباحثی چون استراتژی پیام و جهش خلاق آشنا می‌شود و سپس در فصل نهم اجرای استراتژی پیام و مباحثی چون سبک روایت پیام،کلمات و تصاویر،نوشتن برای رسانه‌های چاپی،نوشتن برای رسانه‌های الکترونیکی،متن صوتی،تصویری،بصری سازی مورد بحث قرار گرفته است. رسانه، تقسیم بندی رسانه،درجه مداخله رسانه در فصل ده و و رسانه‌‌های چاپی در فصل یازده مورد بحث قرار گرفت. فصل دوازدهم به رسانه‌های انبوه و رسانه‌های محیطی در فصل سیزده پرداخته است.
مولف در مقدمه کتاب به پیشینه برند‌سازی در ایران اشاره کرده و نوشته است:«حوزه برند‌سازی در ایران نوپاست،‌در حالی که در کسب و کار مدرن «برند» حرف نخست را می‌زند و شرکت‌هایی که در بازاریابی و برند‌سازی برای محصولات و خدمات خود موفق عمل می‌کنند ، می‌توانند به برتری رقابتی نسبت به رقبا نائل آیند.

کتاب برند سازی یک نکته تازه هم دارد و آن ورود محمدعلی علمی جوان به عرصه نشر است. محمدعلی فرزند حسین علمی و نوه محمدعلی علمی بزرگ است که فرزندانی چون احمد، موسی، رضا، حسین، مهدی و علی‌اصغر را به جامعه نشر کشور تحویل داد که همه آنها دستی در کار نشر دارند و برخی از آنها در زمره ناشران استخواندار کشور به شمار می‌روند. اکنون اما نوه او که همنامش هم هست و چندین سال نزد پدرش و دوعموی خود در یک مجموعه مملو و دیوارچینی شده از کتاب تجربه‌ و کار می‌کند، نخستین کار مستقل نشر خود را تحت نام نشر پدرش در قالب مجموعه کتاب‌های برندسازی به بازار کتاب عرضه کرده است.

کتاب به صورت چهاررنگ وگلاسه منتشر شده است و شکیل و پاکیزه عرضه شده است.

اصول برند‌سازی:مولف:دکتر امیر اخلاصی/ ناشر: انتشارات علمی؛چاپ اول 1391 قطع وزیری جلد سخت با کاغذ چهاررنگ گلاسه/ قیمت:22500 تومان،242 صفحه

کد خبر 168461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز