دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

حسین عبدی*: همیشه استرس‌ها و هیجانات منفی در کنار تیم‌های بزرگ وجود دارد و از آنها دور نمی‌شود. این استرس‌ها قبل از شروع فصل به خوبی در اطراف پرسپولیس نمایان بود.

تماشاگران - فوتبال - پرسپولیس

آن زمان بحث انتخاب سرمربی مطرح بود و همچنین جذب بازیکنان جدید ولی همین مسائل هم مشکلاتی را به وجود آورد. آن زمان همه دیدند که پروسه انتخاب سرمربی چگونه شکل گرفت و البته مشکلاتی هم در جذب بازیکن وجود داشت و گویا عدم تزریق بودجه مناسب به باشگاه این مشکلات را به وجود آورد.

پرسپولیس نتایج خوبی نگرفت و این اتفاق با تغییر مدیرعامل و سرمربی همراه شد ولی دیدید که این تغییرات هم مثبت نبود و حالا پرسپولیس در رده یازدهم جدول قرار دارد. استرس‌هایی که به آن اشاره کردم از همان ابتدا تا الان وجود دارد و این موضوع تأثیر منفی خودش را نشان می‌دهد. پرسپولیس در حال حاضر دچار شرایطی است که باید برای بیرون رفتن از این وضعیت همه چیز در جای خودش قرار بگیرد تا این سیستم به صورت مثبت به سمت جلو حرکت کند. در مجموعه مدیریت و کادر فنی این باشگاه باید افراد تحصیل‌کرده و باتجربه به کار گرفته شوند و مسئولان این باشگاه به هیچ عنوان نباید اجازه دهند اتفاقات و مسائل بیرونی، برنامه‌ریزی این باشگاه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

در مورد مصطفی دنیزلی باید بگویم که او مربی بزرگی است و تجربه دارد ولی اینکه چقدر توانسته تأثیر مثبتی داشته باشد، باید به نتایج پرسپولیس نگاه کنیم. وقتی یک تیم خوب بازی کند و برنده شود یا خوب بازی کند اما برنده نشود مشکل خاصی نیست ولی وقتی یک تیم خوب بازی نکند و نتیجه هم نگیرد آن وقت غیرقابل تحمل خواهد شد. شما می‌بینید که استرس حاصل از نتیجه نگرفتن در لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا هم تأثیر خودش را گذاشت و پرسپولیس مقابل الغرافه در تهران کیفیت لازم را نداشت. البته شرایط پرسپولیس در آسیا بهتر است چون 3-4 بازیکن می‌توانند در این بازی‌ها این تیم را همراهی کنند ولی در لیگ برتر نمی‌توانند.دنیزلی چند روز پیش گفت که 10بازیکن باید از پرسپولیس بروند ولی او نباید در این زمان چنین حرفی را می‌زد. او با این کار ابزار خودش را تخریب می‌کند و چگونه می‌تواند انتظار داشته باشد که همین بازیکنان برای او با انگیزه زیاد بازی کنند. او به جای تخریب باید انگیزه بدهد تا این فصل به پایان برسد. در ضمن وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد همه مقصر هستند و من نمی‌دانم چرا دنیزلی چنین حرف‌هایی زده است. وقتی بازیکنان پرسپولیس این جملات را از دنیزلی می‌شنوند یا می‌بینند مطمئنا دچار بی‌انگیزگی می‌شوند. این در حالی است که فصل هنوز به پایان نرسیده و مطرح کردن چنین مسائلی برای پایان فصل است.

اینکه چند بازیکن پرسپولیس برای سال آینده باید کنار گذاشته شوند بستگی به شرایط تیم، قدرت خرید جذب بازیکنان جدید، سیستم‌هایی که سرمربی در نظر دارد و برخی مسائل دیگر خواهد داشت. در ضمن باید دید قانون لیگ چقدر به پرسپولیس اجازه می‌دهد در تیم خود تغییر و تحول ایجاد کند. خیلی از بازیکنان فعلی پرسپولیس می‌توانند با کیفیت مناسب برای این تیم بازی کنند و برخی هم نمی‌توانند ولی تفاوت این بازیکنان با دیگر بازیکنان لیگ خیلی کم یا خیلی زیاد نیست.من معتقدم دنیزلی برای ایجاد تغییرات مثبت در پرسپولیس برای فصل آینده، به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده کار بر بیاید. او باید چند مربی خوب را در کنار خود داشته باشد تا مسئولیت‌های سنگین تا حدود زیادی از روی دوش این مربی برداشته شود. مسئولیت‌های سنگین آن هم در تیم‌های پرطرفدار، مربیان را دچار اشتباه و از دست دادن تمرکز می‌کند ولی مربیان خارجی یا ایرانی می‌توانند در کنار دنیزلی باشند و او را کمک کنند.

* کاپیتان اسبق و مربی سابق پرسپولیس

کد خبر 168366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز