همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه از رگه‌های پنهان فساد، اختاپوس بزرگ در فساد اداری، رستورانی که پاتوق آقایان شده، انتصابات قارچ گونه و حرف و حدیث‌هایی در پرونده فساد مالی پرده برداشت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در چهارمین اجلاس ارتقای سلامت اداری با اشاره به پرونده فسادمالی اخیر مطالب مهمی را مطرح کرد که مهمترین آنها در زیر می‌آید:

  • افراد معدودی در پرونده فساد بزرگ مالی با برخی غفلت‌ها فرار کردند که امیدواریم برگردند و عادلانه محاکمه شوند ولی در هر حال توانستیم این پرونده را مدیریت کنیم.
  • در اینکه این فساد بزرگ بوده است تردید نکنید .گاهی کلماتی از برخی صادر می‌شود که می‌گویند برخورد دستگاه قضایی در این پرونده سیاسی بوده است. من می‌گویم که کسی که این فساد را کوچک عنوان کند مانند فردی است که سرش را زیر برف کرده است.
  • مگر می‌‍‌‌شود سه هزار میلیارد پول در اختیار افراد غیر باشد و در کار خود مصرف نشود فساد محسوب نشود. این پول‌ها باید در تولید به کار گرفته می‌شد ولی نشد. امروز یک جوان برای یک یا دومیلیون وام باید کلی دوندگی کند ولی گروهی به آسانی سه هزار میلیارد تومان پول را از بانک‌ها می‌گیرند. آیا این فساد نیست؟ ما در این پرونده پنهان کاری نمی‌کنیم.
  • برخی می گویند: حالا چه شد؟ من می‌گویم خیلی کار شده. ما دادگاه را علنی برگزار کردیم و قاضی تمام صحبت‌ها را می‌شنود و تمامی مستندات پرونده مهم است. آیا به راستی کیف‌های پر از پول و رشوه فساد نیست؟ کیف‌های پر پول به مسئولان بانکی دادن فساد نیست؟ فساد پس چیست؟ این فساد بزرگ است زیرا اعتماد عمومی را هم خدشه دار کرده است ولی ما ایستاده‌ایم و باید به مردم حقایق را بازگو کنیم. باید بپذیریم که دستگاه اجرایی ما فساد کرده است.
  • گفتند که چرا بانکی که مقصر بوده مسئولش کنار نشسته که ما این را قبول نداریم زیرا همه مدیران بانک‌ها در این پرونده را خواسته‌ایم. برخی تخلف اداری داشته‌اند و برخی هم رشوه گرفته‌اند. ما مسئول بانکی نداریم که متهم باشد ولی احضار نشده باشد.
  • آقایی در این پرونده 12 میلیارد تومان رشوه گرفته است و وقتی دادستان می‌گوید پول‌ها را برگردان سریع 5 میلیارد تومانش را برمی‌گرداند و این یعنی آنها پول زیادی در اختیار دارند.
  • مقام معظم رهبری هم در سخنرانی‌ها و هم در دیدارهای خصوصی به بنده گفته‌اند در این پرونده پیگیری قاطع داشته باشید و تا هر کجا که رفت ادامه دهید.
  • رگه‌های پنهان فساد در کشور وجود دارد. یک ارتباط اختاپوسی در کشور وجود دارد که با بده بستان‌ها توانایی دارند مشکلات را در هر کجا حتی در دستگاه قضا حل کنند. هر چند خیلی را در این مورد یافته‌ایم.
  • در یک رستوران پاتوق درست کرده‌اند که عده‌ای از آقایان و حتی قضات هم در آن رفت و آمد دارند. در این رستوران هر چند دیزی و قلیان چاق می‌کنند ولی گفتگوها و زد و بندهایی رخ می‌دهد.
  • در ماجرایی قوه قضائیه متهم پرونده‌ای را مورد رافت اسلامی قرار می‌دهد. چه دلیلی دارد بعد از آزادی آن شخص پست‌ها و حکم‌های قارچ گونه صادر شود. شخصی که کار اجرایی ندارد حکم کوچکی به کسی می‌دهد و این حکم رسانه‌ای می‌شود. اشخاص بر روی منصب‌ها تاثیر گذار شده‌اند و آن را بزرگ می‌کنند.
  • من به بزگواران و مسئولان عرض می‌کنم برای رضای خدا از بده بستان‌ها بیرون بیایید. مردم می‌دانند که گاهی دستگاه قضا به مصالح کشور برخی پرونده‌ها را فعلا پیگیری نمی‌کند ولی این دلیل نمی‌شود این شخص را در منصبی بگمارند.
  • می‌گویند خیلی از بانک‌ها قفل کرده‌اند و وام نمی‌دهند. من می‌گویم قوه قضائیه حامی بانک‌ها است و اگر هر مسئول بانکی و مسئول دولتی از سوی قوه قضائیه مشکلی برای ارائه خدمات در توسعه تولید ملی مشاهده کرد به دفتر من گزارش دهد.
کد خبر 168329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز