گروه شهری: شورای شهر تهران دیروز طی مراسمی از احمد ربانی رفتگر پاکدست بجنوردی تجلیل به عمل آورد.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران آقای ربانی دریک اقدام خداپسندانه و بسیار خوب کیف پولی را که پیدا کرده بود شبانه تحویل مسئولان داد تا به صاحبش بازگردانده شود، به همین دلیل به‌منظور تقدیر از ایشان دعوت شد تا به جلسه شورای شهر تهران تشریف بیاورند. دانشجو افزود: دیروز اعضای شورای شهر تهران ضمن تقدیم یک لوح تقدیر به آقای ربانی تصمیم گرفتند از محل حقوق ماهانه خود مبلغ 10 میلیون تومان وام مسکن آقای ربانی را پرداخت کنند که چک آن نیز دیروز تقدیم شد.

دانشجو در توضیح علت این اقدام گفت: اعضای شورای شهر پس از استماع مشکلات معیشتی آقای ربانی با دریافتی ماهانه قریب به 500 هزار تومان که 360 هزار تومان آن نیز هر ماه بابت قسط وام مسکن در یکی از روستاهای اطراف بجنورد پرداخت می‌شد تصمیم گرفت تا از محل حقوق اعضا وام 10 میلیون تومانی این عزیز بزرگوار را تسویه کند.علاوه براین ستاد شورایاری‌های شورای شهر تهران نیز هزینه سفر به کربلای آقای ربانی را به همراه همسر و 2 فرزندش تقبل کرده که به‌زودی هماهنگی لازم در این باره به عمل خواهد آمد.

به گزارش همشهری دیروز پس از پایان چهارصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه شورای شهر خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر گفت: درنظر دارم به مناسبت روز شوراها به نکته‌ای اشاره کنم و آن این است که شورای شهر تهران با وجود آنکه از سلایق سیاسی مختلفی تشکیل شده و همه 15 عضو شورای شهر برخوردار از نگاه‌های سیاسی مختلف دور یک میز جمع شده‌اند اما بنا بر رهنمود مقام معظم رهبری همیشه مراقبت کردند تا شورا محل فعالیت‌های سیاسی نباشد.

چمران رئیس ماند

بنابراین گزارش دیروز همچنین اعضای شورای شهر اقدام به رای‌گیری مجدد برای انتخاب رئیس، هیات‌رئیسه، خزانه‌دار و سخنگوی شورای‌شهر کردند. بر این اساس مهدی چمران با 12رای مثبت و یک رای سفید برای یک دوره یکساله دیگر به ریاست شورای شهر تهران برگزیده شد. علاوه براین، حسن بیادی با 13رای به‌عنوان نایب رئیس، هادی ساعی با 13 رای منشی، علیرضا دبیر با 12 رای مثبت و یک رای سفید منشی، رسول خادم با 13رای به‌عنوان خزانه دار و خسرو دانشجو با 12 رای مثبت و یک رای سفید به‌عنوان سخنگوی شورای شهر تهران برای یک دوره یکساله دیگر انتخاب شدند که به گفته سخنگوی شورای شهر این اتحاد و همدلی و همفکری نمودش در آرای اعلام شده نیز مشخص است.

خسرو دانشجو در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع طرح تفصیلی شهر تهران اشاره کرد و گفت: طرح تفصیلی شهر تهران به‌گونه‌ای تدوین شده که به‌صورت مکانیزه و سیستماتیک نظارت درخودش مستتر شده است.
وی همچنین گفت: ظاهرا عده‌ای در ارتباط با طرح تفصیلی به مردم اطلاعات غلط می‌دهند. مثلا اعلام می‌کنند که ملک شما در پهنه سبز قرار دارد. درحالی‌که در طرح تفصیلی ملک آنها در پهنه مسکونی قرار دارد. دانشجو تاکید کرد: شهروندان نسبت به مراجعات و اظهارنظرهای افراد ناشناس اطمینان نداشته باشند و تنها سایت شهرداری تهران را به‌عنوان سیستم و کانال رسمی ارتباطی در باره طرح تفصیلی بشناسند.

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری برای مهار سیلاب اخیر و راه‌اندازی مجدد امتداد خط 4 مترو یادآور شد: واقعا تلاش انجام شده برای تخلیه سیلاب از برخی ایستگاه‌های خط 4 با توجه به حجم سنگین آسیب وارد شده ستودنی است که تنها با کار شبانه روزی و جهادی میسر شد. به گفته دانشجو درعین حال کمیسیون عمران شورا یک تیم ویژه تشکیل داده تا به‌صورت کارشناسی به بررسی علت این حادثه بپردازد که به محض دریافت گزارش به‌صورت شفاف به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 168323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز