معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال از صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 30 سال خبر داد و گفت: افراد دارای شناسنامه‌های قدیمی و آنهایی که از زمان عکسشان بیش از 15 سال می‌گذرد می‌توانند برای صدور شناسنامه مکانیزه اقدام کنند.

شناسنامه

محسن کرمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه برای صدور شناسنامه‌های جدید مکانیزه فراخوان داده نمی‌شود، افزود: اما آن دسته از افرادی که شرایط صدور شناسنامه‌های جدید را دارند می‌توانند برای تعویض شناسنامه خود به ادارات ثبت‌احوال در استان‌ها مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر ادارات ثبت، تعویض شناسنامه در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک نیز انجام می‌شود که البته زمان صدور دراین مراکز کمی بیشتر است. معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در مورد هزینه صدور شناسنامه مکانیزه گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال فقط مبلغ 2 هزار تومان برای صدور شناسنامه‌های جدید بپردازند اما درصورت مراجعه به دفاتر پیشخوان باید مبلغ بیشتری پرداخت کنند.

به گفته وی، درحال حاضر 140‌دفتر پیشخوان دولت الکترونیک در سراسر کشور فعال است. کرمی در مورد تعداد شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده، افزود: طی حدودا یک سال و نیم گذشته، 2میلیون شناسنامه جدید در سراسر کشور صادر شده است.

کد خبر 168320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز