همشهری‌‌آنلاین: شهرداد روحانی ، آهنگساز و رهبرمهمان ارکستر سمفونیک تهران در روزهای 13 تا 15 اردیبهشت در تالار وحدت پوئم سمفونیک خلیج فارس ساخته امیر بکان را رهبری می‌کند در حالی که آهنگساز این اثر از اطلاع‌رسانی ضعیف در این زمینه گله‌مند است.

شهرداد روحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر امیر بکان آهنگساز پوئم سمفونیک خلیج فارس گفت: جشن ملی خلیج فارس یک رویداد میهنی است اما به نظر می‌رسد مسئولان برحسب رفع تکلیف برنامه‌هایی به مناسبت این روز ملی تدارک دیده‌اند و اطلاع‌رسانی درستی در این حوزه انجام نشده است.

امیربکان آهنگساز پوئم سمفونیک خلیج فارس که قرار است در تازه‌ترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران، با صدای حمید حامی اجرا شود، ضمن انتقاد ازعدم اطلاع‌رسانی درست به مناسبت روز ملی خلیج فارس گفت: به اعتقاد من وظیفه هر هنرمندی در حوزه‌های مختلف هنری است که طرح‌هایی را به مناسبت هفته خلیج فارس به انحای مختلف ارائه دهد. در واقع نگاه ویژه هنرمند به این مسئله در درجه نخست عکس‌العملی به تمامیت‌خواهی کشورهای عربی برای تصاحب خلیج فارس است و ایمان و عشق هنرمند به سرزمین‌اش ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری به خصوص هنر موسیقی وظیفه و تعهد خود نسبت به این پدیده ملی را نشان داده‌اند و حال نوبت مسئولان است که با دست و دلبازی به این پدیده ملی نگاه کنند. ولی متاسفانه تا کنون چنین نبوده و اطلاع رسانی ویژه‌ای در این زمینه صورت نگرفته است و اخبار برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهداد روحانی جسته و گریخته در برخی سایت‌ها دیده می‌شود.

 این آهنگساز در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ساختار پوئم سمفونیک خلیج فارس گفت: این اثر موسیقایی در چهار بخش نوشته شده است به این ترتیب که بخش نخست با تمی سرشار از آرامش که نشان از قدرت، عظمت و حماسه خلیج فارس است آغاز می‌شود، بخش دوم این اثر تغزلی است در این بخش رودررویی دو تم حماسه و تغزل شنیده می‌شود و در بخش سوم تعلیق وارد اثر می‌شود.

آهنگساز پوئم سمفونیک خلیج فارس در پایان با اشاره به قسمت پایانی این اثر موسیقایی اشاره کرد و گفت: قسمت پایانی این اثر موسیقایی متاثر از یک روایت با شعری از عبدالجبار کاکایی است و داستان اقتدار ایران بر منطقه را تعریف می‌کند که در لابلای این روایت خلیج فارس به عنوان جزئی از سرزمین ایران نیز روایت می‌شود.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به مناسبت هفته ملی خلیج فارس از 13 تا 15 اردیبهشت ماه ساعت 21 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این کنسرت که به رهبری "شهداد روحانی" اجرا می‌شود، قطعاتی با عنوان خلیج فارس به آهنگسازی شهداد روحانی، شاهین فرهت و امیر بکان به مناسبت بزرگداشت هفته ملی خلیج فارس اجرا می‌شود؛ این در حالی است که "حمید حامی" نیز در قطعه امیر بکان به عنوان خواننده و در کنار گروه کر حضور خواهد داشت.

احتمال می‌رود که این کنسرت پس از اجرا در تهران به همین مناسبت و در قالب جشنواره خلیج فارس در بوشهر نیز روی صحنه برود.

کد خبر 168302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز