یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام استانی در یمن به خبرگزاری فرانسه گفت که القاعده روز یکشنبه شماری از سربازان یمنی را که طی درگیری با ارتش در استان 'ابین' اسیر کرده بود، آزاد کرد

القاعده 73 سرباز یمنی را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا،این مقام رسمی در جنوب یمن گفت: القاعده 73 سرباز یمنی را که اوایل ماه مارس آنها را اسیر کرده بود، آزاد کرد. این سربازان با دو اتوبوس از شهر جار به سوی عدن منتقل شده اند.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد که میانجی گران قبیله ای و دیگر میانجی گران با اقداماتشان آزادی این سربازان را تضمین کردند.

در چهارم مارس سال جاری میلادی اعضای شاخه القاعده در جنوب یمن به یک اردوگاه ارتش در نزدیکی شهر زنگبار حمله کردند و علاوه بر کشتن حدود 185 سرباز تعداد زیادی از سربازان در این اردوگاه را نیز دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. پس از این حمله القاعده در یمن به طور رسمی مسئولیت این حمله و همچنین دستگیر کردن این سربازان را برعهده گرفت.

خبر آزادی این سربازان در حالی مطرح شده است که پیش از این شایعاتی در مورد اینکه القاعده قصد دارد شماری از این سربازان را بکشد، منتشر شده بود.

شاخه القاعده در جنوب یمن از ناآرامی ها در این کشور به دنبال آغاز اعتراض ها علیه رژیم قبلی و همچنین یک دولت ضعیف استفاده کردند و کنترل خود را در مناطق جنوبی افزایش دادند. از زمان به روی کار آمدن عبد ربه منصور هادی در سمت ریاست جمهور یمن نیز اعضای القاعده حملات خود را علیه نیروهای امنیتی این کشور تشدید کرده اند.

رئیس جمهوری یمن اخیرا با رابرت مولر رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در مورد تهدیدهای فزاینده از سوی القاعده در یمن گفت‌ و ‌گو کرد.

کد خبر 168285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز