یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: لئون جاگاریان، سفیر روسیه در کشورمان به منظور تسلیم پیام شفاهی، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه با علی اکبر صالحی دیدار و گفت و گو کرد.

لئون جاگاریان' سفیر روسیه در کشورمان به منظور تسلیم پیام شفاهی 'سرگئی لاوروف' وزیر امورخارجه روسیه با 'علی اکبر صالحی'دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش اداره کل اخبار وزارت خارجه، در این دیدار که روز شنبه صورت گرفت هم چنین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت و گو و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت .

به گزارش همشهری آنلاین، روسیه در حال حاضر درصدد تهیه طرح گام به گام مذاکرات ایران هسته ای ایران با گروه 1+5 است. مهمترین بخش های این طرح که ایران نیز از آن استقبال کرده است امضای پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای توسط ایران و توقف ادامه تحریم ها توسط امریکا و کشورهای اروپایی است. همچنین در طرح گام به گام روسیه پیش بینی شده که ایران غنی سازی 20 درصد خود را متوقف کرده و در عوض غرب با غنی سازی 5 درصد موافقت کند.

بعید نیست پیام لارورف به صالحی در خصوص طرح مزبور باشد. قرار است ایران و گروه 1+5 سوم خرداد ماه در بغداد مجددا مذاکره کنند.

کد خبر 168215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز