رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به جهان اسلام، تاکید کردند امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلامی و همه ملتهای منطقه است و ملت مقاوم لبنان و مجاهدان شجاع آن سرزمین باادامه پایداری درمقابل شرایط تحمیلی رژیم صهیونیستی دولت خبیث آمریکا و دولت بدنام انگلیس روح مقاومت را بیش از پیش در دنیای اسلام زنده خواهند کرد.


به گزارش ایرنا متن پیام ولی امرمسلمین به این شرح است :


بسم الله الرحمن الرحیم
فاجعه‌ی سهمگین قانا دلهای ما را لبریز از درد و اندوه کرده و ما و دیگر ملتهای مسلمان همه‌ی آزادگان جهان را سوگوار و خشمگین ساخته است.

آن کودکان معصوم ،آن تن‌های ضعیف و رنجور، آن دلهای وحشت زده و کوچک به چه گناهی کشته شدند؟ دل آتش گرفته‌ی مادران و پدران آنان چرا باید به دست صهیونیستهای خونخوار و حامیان مست ومغرور آمریکایی، این چنین کباب می‌شد؟

 بیست روز بمباران بی‌وفقه‌ی لبنان، بیست روز جنایت در حجم انبوه، ویران‌سازی یک کشور و قتل عام غیر نظامیان درآن، و فاجعه‌یی همچون کشتار قانا، از کدام پشتوانه‌ی منطق و استدلال برخوردار است که دنیای مدعی تمدن و سازمان ملل و دولتها و سازمانهای مدعی حقوق بشر ، این گونه در برابر آن خونسرد و بی‌تفاوتند؟ دنیای اسلام تاکی باید وجود سراپا فتنه و شر رژیم صهیونیستی را تحمل کند؟

 دولتهای اسلامی تاکی باید دست آمریکای جنگ افروز و مستکبر را در این منطقه‌ی حساس بازبگذارند؟ آنچه در لبنان اتفاق افتاد حقوق بشر آمریکایی را برای همه معنا کرد و خاورمیانه‌ئی را که دولت آمریکا در پی آن است، نشان داد.

امروز برای همه روشن شده است که تهاجم به لبنان، نقشه‌ئی از پیش طراحی شده و اقدامی آمریکایی - صهیونیستی، به عنوان گامی اساسی در راه تسلط برخاورمیانه و جهان اسلام بوده است.

بوش و همکاران آمریکایی وی به همان اندازه در فجایع لبنان گنهکارند که سران خبیث و روسیاه رژیم صهیونیستی، و سکوت سازمان ملل و بیشتر دولتهای غربی و حمایت برخی از دولتها هنچون دولت بدسابقه و بدنام انگلیس ، آنان را نیز به اندازه‌های مختلف در قضاوت امروز و فردای بشریت و در مواخذه و عقوبت عظیم الهی، مسئول و شریک جرم می‌سازد.

امروز ملتهای مسلمان بیش از همیشه از آمریکا متنفر و بر آن خشمگینند.

دولتهای آنان نیز حتی آنها که ملاحظات سیاسی، موجب محدودیت آنها است، از این همه تعدی وقاحت آمیز و مستکبرانه، بیزار و برآن معترضنند ، رژیم آمریکا با حمایتش از جنایتها و جنایتکاران صهیونیست و باتجاوز آشکارش به حقوق ملتهای مسلمان، باید منتظر سیلی سخت و مشت کوبنده‌ی امت اسلامی باشد.

ایستادگی ملت لبنان و مجاهدت قهرمانانه‌ی حزبه الله واقتدار برخاسته از ایمان و صبر و توکل آنان، نماد دیگری از بیداری دنیای اسلام و عزم راسخ آن در برابر دشمنی‌ها و کین توزیها است . مشت پولادین جوانان مومن و شجاع و مظلوم لبنانی، اکنون بر چهره‌ی زشت متجاوزان فرود آمده و شیشه‌ی غرور مستانه‌ی آنان را شکسته است .

سیاست راهبردی آمریکا، ایجاد ناامنی و بحران و جنگ در این منطقه است ، بدانند که هر چه ناامنی را گسترش دهند، ملتها را بر خود خشمگین تر و دنیا را برای خود ناامن تر خواهند کرد. رفتار و خوی تجاوزگرانه‌ی آمریکا و اسرائیل، روح مقاومت را بیش از پیش در دنیای اسلام زنده خواهد کرد و ارزش جهاد را برای آنان نمایانتر خواهد ساخت.

دنیای اسلام و جوانان مسلمان در همه‌ی کشورهای اسلامی بدانند که راه مقابله با گرگ وحشی صهیونیزم و تجاوزگری شیطان بزرگ، جز مقاومت فداکارانه نیست، تسلیم و انقیاد در برابر دولتمردان ماجراجو و فتنه‌گر آمریکا، برطمع و جسارت آنان می‌افزاید و کار را بر ملتها سخت تر می‌کند .

 اگر لبنان تسلیم تجاوز اسرائیل و آمریکا می‌شد و اگر جوانان مجاهد حزب الله و مردم مظلوم جنوب، رنج این دفاع مقدس را به جان نمی‌خریدند، محنتی بلند مدت و ذلتی روزافزون ، همه ی ملت لبنان را تهدید می‌کرد و ادامه این روند تهاجمی تمام این منطقه را در برمی گرفت. امروز حزب الله خط مقدم دفاع از امت اسلامی و همه‌ی ملتهای این منطقه است.

برای دشمن صهیونیستی، دین و آئین و مسجد و کلیسا و شیعه و سنی فرق نمی کند . رژیمی است نژاد پرست و متجاوز و سفاک، اگر مانعی در راه خود نبیند از هیچ جنایتی به هر گروه و هر ملت روگردان نیست. ملت‌های منطقه و فرقه‌های اسلامی و پیروان دین‌های مختلف در لبنان و در همه کشورهای اسلامی باید دست‌اتحاد به یکدیگر دهند و نگذارند تفرقه آنان موجب قوت دشمن شود.

ایران اسلامی مقاومت در برابر زورگویی‌ها و تجاوزگری‌های آمریکا و شرارت‌های رژیم صهیونیستی را وظیفه خود می‌داند و در کنار همه ملت‌های مظلوم به ویژه مردم عزیز لبنان و ملت مبارز فلسطین خواهد ایستاد.

آمریکا که با حمایت صریح خود از کشتار غیرنظامیان لبنانی و مخالفت صریح با آتش بس در لبنان و کمک تسلیحاتی و مالی و سیاسی به متجاوزان صهیونیست، عملا مجرم صحنه این فجایع بزرگ است، اکنون درصدد آن است که با تحمیل شرایط خود بر ملت و دولت لبنان، ظلمی مضاعف را بر آنان وارد آورد.

بی‌شک آن ملت مقاوم و آن مجاهدان شجاع، زیربار چنین ظلمی نخواهند رفت و جز بر اساس مصالح خود تصمیمی نخواهند گرفت.

اینجانب مصائب وارد آمده بر ملت لبنان به ویژه فاجعه بزرگ قانا را به آن ملت عزیز و به مجاهدان نستوه و به برجستگان و مسوولان سیاسی آن کشور تسلیت می‌گویم و همدردی ملت بزرگ ایران را با آنان اعلام می‌کنم.

سلام بر ملت لبنان، سلام بر حزب الله پیروز و سلام بر رهبر دلاور و مومن عربی سید حسن نصرالله.

قال‌الله تعالی: فاصبران وعدالله حق و لا یستخفنک الذین لا یوقنون...

سید علی خامنه‌ای
دهم مرداد ‪۱۳۸۵‬

 

کد خبر 1682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز