همشهری آنلاین: پادشاه و ملکه ژاپن با شکستن سنتی 350 ساله درخواست کردند به منظور جلوگیری از وارد آمدن فشار مالی به مردم ژاپن،‌ پس از مرگشان طی مراسم تدفین کم هزینه‌ای سوزانده شوند.

امپراطور و ملکه ژاپن

امپراطور "آکیهیتو" 78 ساله و "میچیکو" ملکه 78 ساله ژاپن به آژانس خانواده سلطنتی اعلام کردند دوست دارند با هدف کاستن از تاثیر اقتصادی مرگشان بر زندگی شهروندان ژاپنی، پس از مرگ طی مراسم ساده‌ای سوزانده شوند.

"شینگو هاکاتا" رئیس آژانس این درخواست را تایید کرد و گفت امپراطور و ملکه تا به حال بارها و بارها نظرات مختلف خود را درباره این موضوع بیان کرده‌اند.

امپراطور و ملکه ژاپن

در دوران باستان امپراطورهای ژاپن دفن می‌شدند و سوزاندن اجساد آنها تا اوایل قرن هشتم باب نشد،‌ دفن کردن افراد شاخص ژاپنی در اواسط قرن هفدهم میلادی دوباره رواج پیدا کرد و از آن زمان تا به امروز همچنان ادامه پیدا کرده‌است. در سال 1989 امپراطور "شوآ" در مقبره سلطنتی "موساشینو" در منطقه "هاچیوجی" توکیو دفن شد،‌ مقبره‌ای که ساخت آن به تنهایی 19.89 میلیون پاوند هزینه در بر داشت.

از این رو امپراطور و ملکه کنونی ژاپن با آگاهی از موقعیت پرمخاطره اقتصادی ژاپن، از قبیل بدهی ملی برابر 229.77 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2011، بالاترین درصد بدهی در جهان، همچنین نیاز به جمع آوری سرمایه برای بازسازی بخش‌های بزرگی از شمال شرق کشور که سال گذشته توسط زمین لرزه و سونامی نابود شدند از اینکه خود به باری بر دوش مردم ژاپن تبدیل شوند جلوگیری کرده و  درخواست کرده‌اند طی مراسمی ساده اجساد آنها سوزانده شود.

کد خبر 168113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز