همشهری آنلاین: پپ گواردیولا ، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا از تصمیم خود برای ترک این تیم خبر داد.

پایان عصر گواردیولا در کاتالان

وی در کنفرانسی مطبوعاتی که روز جمعه روز پس از اتمام جلسه تمرینی بارسا برگزار شد، تصمیم نهایی خود را به اطلاع خبرنگاران رسانه‌ها رساند.

سرمربی بارسا گفت: با ساندرو روسل مدیر باشگاه حرف زدم و گفتم تمایلی برای امضا قراردادی جدید برای مدت یک سال ندارم. به این ترتیب پس از فینال کوپا دل ری(جام حذفی اسپانیا) دوران همکاری‌ام در اینجا به پایان خواهد رسید.

گواردیولای 41 ساله بارسا را در مدت 5 سال حضورش به 13 عنوان قهرمانی نائل کرد.

وی از چندی پیش مورد درخواست باشگاه کاتالان برای امضای قراردادی جدید قرارگرفت اما از انجام گفت‌وگوهای جدی و امضای قرارداد سرباز زد.

وی در حالی چنین تصمیمی گرفت که هفته گذشته متحمل شکست از رئال در ال‌کلاسیکو شد و تیمش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به دست چلسی حذف شد.

ویلانووا سرمربی بارسلونا شد

مسئولان بارسلونا دستیار گواردیولا را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کردند.

پس ازآنکه روز جمعه گزارش های زیادی در مورد خروج مربی 41 ساله کاتالان‌ها از سوی رسانه‌های محلی و اروپایی انتشار یافت، در کنفرانس مطبوعاتی که در محل ورزشگاه نیوکمپ با حضور مسئولان و خبرنگاران انجام شد، «تیتو ویلانووا» به عنوان جانشین معرفی شد.

در این جلسه گواردیولا به عنوان سرمربی، ساندرو روسل، رئیس بارسا و آندونی زوبی زارتا، مدیر ورزشی کاتالان‌ها حضور داشتند که هریک برای دقایقی سخن گفتند.

پس از آنکه روسل از ویلانووا به عنوان مسئول فنی جدید تیم نام برد، زوبی زاره‌تا گفت: ما همیشه گفته ایم، هر وقت تیم اصلی ما به بازیکن نیاز داشته باشد، به مجموعه خود یعنی تیم ب نگاه می کنیم و از آن بازیکن می گیریم. حالا چرا این کار را در مورد مربی انجام ندهیم؟ برای این منظور ما «تیتو» را در اختیار داریم.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، این اظهارات در حالی عنوان شد که در گزارش های چند ساعت گذشته اسامی همچون مارچلو بیلسا، ارنستو والورده، یواخیم لو، آرسن ونگر و ... به عنوان جانشین گواردیولا برده شدند.

کد خبر 167978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز