همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران امروز سه شنبه و در این ساعات در شرایط ناسالم قرار دارد.

یوسف رشیدی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از 180 پی اس آی در روز گذشته به 112 در صبح روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه رسیده است.

وی ادامه داد: اگرچه میزان ریزگردها در هوا نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرده اما هوا در تهران همچنان ناسالم است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: بروز یک باد شدید یا بارندگی موجب کاهش این ریزگردها خواهد شد.

رشیدی درباره اینکه آیا باز هم ورود ریزگردها را از سمت عراق به پایتخت خواهیم داشت، گفت: تهران همواره در این روزهای سال شاهد آلودگی است چرا که هر بار در عراق بادی شدید بوزد ریزگردهای آن وارد ایران خواهد شد.

رشیدی از افراد مسن خواست طی امروز از تردد غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند.

یکشنبه این هفته، علی اشرفی پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفته بود: در بهار و تابستان امسال هم ممکن است درگیر ریزگردها شویم که منشا اصلی آن عراق است.

وی با انتقاد از تاخیر هواشناسی در اطلاع رسانی شرایط هشدار آلودگی هوا در تهران گفته بود: در سال 86، 14 استان درگیر ریزگردها بودند اما امسال 21 استان با این مشکل روبرو هستند.

همچنین وحید نوروزی، معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفته بود: " طبق روال سال‌های گذشته از اواخر فروردین تا حدود تیرماه ورود ریزگردها به کشور ادامه دارد و آنچه مسلم است اعضای کمیته کاهش آلودگی هوا به تنهایی نمی‌توانند این ریزگردها را کنترل کنند بلکه تمام دستگاه‌های ملی باید برای مدیریت این بحران کمک کنند."

کد خبر 167787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز