همشهری آنلاین: وزیر علوم طی حکمی دکتر محمدمهدی تهرانچی را به ریاست دانشگاه شهیدبهشتی تعیین کرد. این تغییر دومین تغییر ریاست دانشگاه ها در روزهای اخیر است.

دکتر محمدمهدی تهرانچی با تایید این خبر به مهر گفت: حکم ریاست اینجانب امروز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می شود.

وی یادآور شد: زمان مراسم تودیع و معارفه از سوی وزارت علوم مشخص می شود.

دکتر محمدعلی تهرانچی پیش از این ریاست مرکز نشر دانشگاهی را برعهده داشت. وی استاد فیزیک و پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهیدبهشتی است.

دکتر احمد شعبانی پیش از این ریاست دانشگاه شهیدبهشتی را برعهده داشت. دکتر ترانه وظیفه شناس مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی این موضوع را قطعی ندانست و گفت: این موضوع هنوز به دانشگاه اعلام نشده است.

تغییر ریاست دانشگاه شهیدبهشتی، دومین تغییر رئیس دانشگاه در تهران در روزهای اخیر است. پیش از این وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست دانشگاه الزهرا را تغییر داد و دکتر انسیه خزعلی به جای دکتر محبوبه مباشری به ریاست دانشگاه الزهرا منصوب شد.

به گزارش همشهری آنلاین، دانشگاه شهید بهشتی از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 7 رئیس را بر خود دیده که کمترین طول دوره ریاست در این دانشگاه مربوط به عبدالصمد تقی زاده با 2 ماه ریاست و بیشترین طول دوره ریاست نیز متعلق به هادی ندیمی با بیش از 21 سال ریاست بر دانشگاه شهید بهشتی است. جدول اسامی روسای دانشگاه شهید بهشتی پس از انقلاب اسلامی و زمان آغاز و پایان ریاستشان در جدول ذیل می آید:

ردیف رئیس دانشگاه شهیدبهشتی  زمان آغاز ریاست زمان پایان ریاست  مدت ریاست
1 عبدالصمد تقی زاده اسفند ماه 57 آبان ماه 59 2 سال
2 احمد اصغریان جدی آبان ماه 59 آذر ماه 60 یکسال
3 محمدحسن احمدی آذر ماه 60 آبان ماه 61 11 ماه
4 احمد فرمد آبان ماه 61 آبان ماه 63 2 سال
5 هادی ندیمی آبان ماه 63 بهمن ماه 84 21 سال
6 حمید لطیفی بهمن ماه 84 مهر ماه 86 2 سال
7 احمد شعبانی مهر ماه 86 اردیبهشت ماه 91 4/5 سال
کد خبر 167734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز