دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلرژی‌های غذایی می‌توانند موجب تشدید علائم حساسیت‌های فصلی مثل خارش و قرمزی پوست و یا حتی دل درد شوند.

مواد غذایی آلرژی‌زا

به گزارش ایسنا، عاقلانه نیست که همیشه حساسیت‌های فصلی را به گردن تغییرات آب و هوایی بیندازیم چون اغلب، خوردن برخی از مواد غذایی موجب بروز این حساسیت‌ها می‌شود.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، در این مقاله فهرستی از غذاهایی که باید برای پیشگیری از آلرژی در مصرف آنها احتیاط کنید، ارائه شده است. این مواد غذایی عبارتند از:

- منابع گیاهی:

در منابع گیاهی بادام زمینی تقریبا در 0،4 تا 0،6 درصد از جمعیت مردم حساسیت ایجاد می‌کند. علائم حساسیت به بادام زمینی شامل فشار و ناراحتی‌های شکمی، التهابات پوستی و حملات آسمی هستند.

دانه سویا نیز به دلیل دارا بودن فیتواستروژن و مقادیر زیادی فیبر موجب بروز مشکلات معده‌ای و روده‌ای مثل اسهال، التهاب معده و دردهای شکمی می‌شود.

همچنین سبزیجات دیگری که در بروز علائم و واکنش‌های آلرژیک نقش دارند شامل هویج، اسفناج، کلم، پیاز، سیر، تخمه آفتابگردان، سیب زمینی شیرین و تخمه کدو هستند.

در میوه‌ها نیز توت فرنگی، موز، پرتقال و انگور مهمترین آلرژی‌زاها هستند. پس از آن مرکبات مثل لیمو نیز در برخی افراد عامل ایجاد آلرژی هستند.

آرد گندم هم به دلیل دارا بودن گلوتن یک ماده آلرژی‌زا است که در برخی افراد موجب بروز علائم سلیاک می‌شود. بیماری سلیاک، حالتی است که در آن جداره داخلی روده کوچک آسیب می‌بیند و در نتیجه مانع از جذب ریز مغذی‌های ضروری می‌شود. گلوتن درعین حال در جو، چاودار و بلغور نیز موجود است.

- منابع حیوانی:

شیرگاو به دلیل دارا بودن کاسئین و بتالاکتوگلوبین یک ماده آلرژی‌زای مهم است به همین خاطر مصرف آن موجب بروز دردهای شکمی، معده‌ای و حتی حالت تهوع می‌شود.

تخم‌مرغ نیز بسیار آلرژی‌زا است و مهمترین تاثیر آن بروز حساسیت‌های پوستی است.

به علاوه مرغ و ماهی نیز در برخی افراد موجب بروز واکنش‌های آلرژیک شامل عفونت خارشی پوستی، اختلالات روده‌ای و معده‌ای و یا حتی آسم می‌شوند.

کد خبر 167554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز