همشهری‌آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اجرای کامل هدفمندی یارانه‌ها از پروژه‌های ضروری کشور است گفت: براساس توافق دولت و مجلس اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها پس از تصویب بودجه سال جاری عملیاتی می‌شود.

محمد رضا باهنر  در اولین نشست اعضای جامعه اسلامی مهندسین با بیان این مطلب افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها شجاعت و هماهنگی قوا را لازم داشت که اقدام دولت در اجرای این قانون در خور تحسین است. مهمترین اظهارات باهنر به نقل از ایرنا در زیر آمده است:

  • اگر نواقصی در این زمینه وجود دارد معنایش این نیست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از موضع خود پشیمان شده‌اند چرا که آنان معتقدند که نواقص باید بازنگری شود و مرحله دوم با کم کردن نقاظ ضعف ادامه یابد.
  • در اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها تراز دریافت و پرداخت مساوی نبود. براساس قانون باید 50 درصد درآمدها به بخش خانوار، 30 درصد تولید و 20 درصد برای جبران هزینه پروژه‌های عمرانی دولت اختصاص یابد که اینها عملیاتی نشد.
  • برخی از نمایندگان مدعی بودند که مرتضوی منهای موضوعات و اتهامات وارده و اثبات نشده دارای حاشیه بوده و تخصص لازم را برای مدیریت این مسئولیت ندارد.
  • در هر صورت پس از طرح استیضاح و در نهایت با پس گرفتن امضای برخی از نمایندگان به دلیل قول آقای مرتضوی مبنی بر عدم حضور در این مسئولیت، موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز منتفی شد.
  • اگر نمایندگان بخواهند به دلیل عدم کناره گیری مرتضوی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مجددا مطرح کنند تا روز سه شنبه این هفته وقت دارند.
  • نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری؛ مناسب ترین نامگذاری در شرایط فعلی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت.
  • از نظر سیاسی اصلاح طلبان در مجلس نهم 22 نماینده دارند که اگر در مرحله دوم نیز 18 نفر وارد شوند تعداد آنها به 40 نفر خواهد رسید که این میزان از مجلس هشتم کمتر است و بارها نیز گفته‌ام در مجلس هشتم اصلاح طلب فتنه‌گر نداشتیم.
  • در مرحله اول انتخابات 12 نفر از جبهه پایداری، 90 نفر جبهه متحد اصولگرایی و 40 نفر مشترک میان این دو جبهه انتخاب شدند.
کد خبر 167288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز