جانواریو یکی از موفق‌ترین بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال ایران است. هافبک برزیلی که زمانی در استقلال توانست بدرخشد و با این تیم به قهرمانی لیگ رسید، حالا با سپاهان در آستانه قهرمانی لیگ قرار دارد. جانواریو معتقد است که قهرمانی در اختیار سپاهان است.

فوتبال

جانواریو با فارس گفت‌وگو کرده که در زیر می‌خوانید.

  • از شرایط خودت در سپاهان و همچنین وضعیت این تیم در لیگ این فصل صحبت کن.

شرایط خوبی دارم. وضعیت سپاهان مطلوب است و برای قهرمان‌شدن همه چیز در اختیار این تیم است، بنابراین من هم در وضعیت خوبی قرار دارم و به هدف‌ نزدیک شده‌ام. ما کاری به استقلال و تراکتورسازی نداریم و کار خودمان را می‌کنیم. یک امتیاز هم از استقلال بیشتر داریم. ما باید به خودمان فکر کنیم. 4 هفته حساس باقی مانده است و کنترل در دست ماست.

  • سپاهان در بازی با لخویا شکست خورد، آیا این نمی‌تواند در عملکرد این تیم تاثیر بگذارد؟

اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم باید بگویم هر شکست می‌تواند تبعات داشته باشد. اگر تاثیر ناکامی مقابل لخویا را کتمان کنم کار درستی نیست چون به لحاظ انگیزشی که بازیکنان را نگاه می‌کنیم اگر تیم پیروز شود، انگیزه‌ها متفاوت است. البته سپاهان یک تیم حرفه‌ای است و ما شکست مقابل لخویا را پذیرفتیم ولی باید از آن عبور کنیم و از این شکست درس بگیریم و در مسابقات آینده قدرتمندتر باشیم. شکست مقابل لخویا می‌تواند تاثیر‌گذار باشد اما عاملی برای تخریب نیست. مثل یک مرد باید تابع قوانین حرفه‌ای باشیم و از شکست‌هایی که خورده‌ایم پلی برای پیروزی بسازیم. ما یک مسابقه را باخته‌ایم اما قرار نیست در 2‌بازی بازنده باشیم.

  • سپاهان با یک امتیاز بیشتر صدرنشین لیگ برتر است، این در حالی است که به‌دلیل بازگشت جباری و تیموریان به ترکیب استقلال خیلی‌ها فکر می‌کنند استقلال شرایط بهتری برای قهرمانی دارد.


این موضوع را قبول ندارم. دوباره تاکید می‌کنم شما جدول را ببینید که کدام تیم صدرنشین است؛ البته نمی‌توانم کتمان کنم که جباری و آندو می‌توانند به استقلال کمک کنند اما حتی اگر تصور کنیم که با حضور آنها استقلال متحول شده و هر 4 بازی باقیمانده را می‌برد اگر سپاهان هم هر 4 بازی‌اش را ببرد کدام تیم قهرمان می‌شود؟ بدون شک سپاهان. بازگشت جباری و تیموریان روی شکل بازی استقلال تاثیرگذار خواهد بود.

  • فصل که تمام شود، قراردادت با سپاهان به پایان می‌رسد، آیا برنامه‌ای برای فصل بعد داری؟

(خنده) یک پیشنهاد خوب از بارسلونا دارم و روی آن فکر می‌کنم؛ البته این رؤیایی است که در سر دارم و می‌خواهم همبازی مسی شوم؛ چراکه او می‌تواند هر شرایطی را تغییر دهد.

  • اما سؤال ما جدی بود؛ چراکه شایعه بازگشت شما به استقلال مطرح شده؟

همیشه شایعات درباره بازیکنان لیگ برتر هست. در این شرایط که سپاهان در حال رسیدن به قهرمانی است، حرفه‌ای نیست در مورد تیم بعدی‌ام صحبت کنم. بازیکنی هستم که تا آخرین روز قرارداد به قوانین آن احترام می‌گذارم و مسائل اخلاقی را رعایت می‌کنم. برخی از شایعات می‌تواند درصورت تداوم در رابطه بازیکن با باشگاه تاثیر بگذارد و دوست ندارم در سپاهان چنین تصوری پیش آید. الان لحظه‌ای نیست که در موردش حرف بزنم. استقلال را دوست دارم و 2 سال در این تیم بازی کردم اما اگر بخواهم درخصوص تصمیم فصل بعدم‌حرف بزنم خلاف قوانین است و مطمئن باشید با هیچ کس و در هیچ شرایطی تا پایان فصل حرف نمی‌زنم. من برای همه تیم‌ها به‌ویژه سپاهان و استقلال احترام قائل هستم و تا پایان می‌جنگم.

  • ابتدای این فصل بازیکنان کلیدی از سپاهان جدا شدند. آیا این مسئله به سپاهان لطمه نزد؟

بدون شک تاثیر خود را گذاشت. با توجه به جابه‌جایی ستاره‌ها دچار چالش شدیم اما به شرایط خودمان برگشتیم و اکنون مدعی اصلی قهرمانی هستیم.

  • اما شما فصل قبل شانس اول قهرمانی در آسیا بودید؟

بدون شک همینطور است. اگر ما این راه را ادامه می‌دادیم قهرمان آسیا می‌شدیم، اما این فوتبال است و سخت است که بتوان همه ستاره‌ها را حفظ کرد؛ چراکه همه رقیبان به‌دنبال بازیکنان سایر تیم‌ها هستند. آنچه مهم است سپاهان دوباره به اوج برگشته و مدعی قهرمانی در لیگ برتر است.

  • در پایان از بین سپاهان، تراکتورسازی و استقلال کدام تیم شانس اول قهرمانی هستند؟

سپاهان و استقلال شانس اول قهرمانی هستند؛ هرچند که از تراکتورسازی هم نباید غافل شد.

کد خبر 167256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز