همشهری آنلاین: نوری مالکی گفت: ادامه سیاستهای مداخله جویانه ی اردوغان در امور داخلی کشورهای همسایه ترکیه را به یک کشور دشمن در منطقه تبدیل می کند.

مالکی اردوغان را از دخالت در امور داخلی عراق برحذرداشت

به گزارش منابع خبری، دفتر نوری المالکی نخست وزیر عراق روز جمعه با انتشار بیانیه ای در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: اظهارات آقای اردوغان بیانگر دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه متاسفانه اظهارات نخست وزیر ترکیه، بعد طایفه گری به خود گرفته آمده است: این اظهارات نشان می دهد که آقای اردوغان همچنان در توهم سلطه برمنطقه بسر می برد.

نخست وزیر عراق گفته است پافشاری اردوغان بر ادامه سیاست های مداخله جویانه در امور داخلی کشورهای همسایه، به منافع ترکیه ضربه خواهد زد و ترکیه را به یک کشور دشمن تبدیل خواهد کرد.

اردوغان درپایان دیدار خود با مسعود بازرانی رییس اقلیم کردستان عراق در آنکارا، نوری المالکی را به قدرت طلبی و استبداد سیاسی و اعمال سیاستهای تبعیض آمیز میان اهل سنت در داخل عراق، متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه همچنین گفته بود: چشم انداز تحولات درعراق علائم خوبی را از خود بروز نمی دهد و نخست وزیر عراق در همه ی حوزه ها خودمحورانه عمل می کند و گروه های شیعه، سنی، العراقیه و بارزانی از منش سیاسی نخست وزیر ناراضی هستند.

کد خبر 167244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز