همشهری آنلاین: "محمود رضا سجادی" سفیر ایران در روسیه درباره دلیل بازداشت دو شهروند روسیه در جمهوری اسلامی ایران که سپس آزاد شدند، توضیح داده و گفت "آنها اجازه اقامت و ویزای کار نداشتند".

به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از سایت سفارت ایران در مسکو، سفیر ایران در مصاحبه با خبرگزاری"فارس" ضمن صحبت درباره ملاقات اخیر خود با "ایگورمورگولف" معاون آسیایی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "یکی از موضوعاتی که در این جلسه از سوی ایشان مطرح شد ، موضوع دو نفر اتباع روس بود که اخیرا در ایران دستگیر و سپس آزاد شده اند. ایشان مایل بود از علت دستگیری این دو نفر مطلع گردد. من برای ایشان توضیح دادم که این دو نفر اجازه اقامت و ویزای کار نداشتند و مکان استقرار آنها هم مشخص نبود. و این از نظر قانون ما تخلف است . اما به خاطر ملاحظه روابط خوب دو جانبه و با مساعی وزارت امور خارجه ، این دو نفر آزاد شده اند".

ریانووستی یادآوری کرده که دو تن از کارمندان شرکت "زرکوه"، شرکت مختلط قزاقستان و ایران  به نامهای "کایسین" و "روماننکو" دو تبعه روسیه روز 5 آوریل در تهران بازداشت شدند. سفارت روسیه در ایران به همراه سفارت قزاقستان تدابیر فوری را در جهت مشخص کردن محل اقامت بازداشت شدگان و معلوم کردن علت بازداشت آنها و نیز برای سازماندهی دیدار آنها با نمایندگان کنسولگری اتخاذ نمودند وبالاخره با تلاش های انجام شده اتباع روسیه روز 15 آوریل آزاد شدند.

کد خبر 167123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز