همشهری‌آنلاین: سروش قهرمانلو از شاگردان شناخته شده استاد جلال ذوالفنون در نشست ماهانه موزه موسیقی از تلویزیون به خاطر بی‌اعتنایی به واقعه درگذشت استادش انتقاد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین سروش قهرمانلو که عصر پنج‌شنبه،31  فروردین در دهمین نشست ماهانه موزه موسیقی   و به مناسبت درگذشت استادش جلال ذوالفنون در فرهنگسرای ارسباران سخن می‌گفت ضمن اعلام این مطلب گفت: صدا و سیما ،‌به خصوص تلویزیون در تمام این سال‌ها از موسیقی و ساز استاد جلال ذوالفنون در برنامه‌های مختلفش استفاده کرده و می‌کند که نمونه‌ خیلی بارزش استفاده از ساز استاد برای دعوت مردم به مراسم نماز جمعه و پخش تصنیف اندک اندک است.

more

  به یاد استاد جلال ذوالفنون

وی افزود: ما نمی‌گوییم که از این آثار استفاده نکنند چنانکه از آلبوم پرند استاد هم بارها و بارها  استفاده کرده و می‌کنند والبته دیگر آثار ایشان و حتی در ایام نوروز و روزهایی که استاد به دیار باقی شتافتند ساز ایشان در چند برنامه نوروزی استفاده شد،اما دریغ و درد از یک برنامه ویژه برای استادی که بسیاری از کارهای درخشان سه‌تار نوازی سه دهه اخیر حاصل تلاش ایشان است.

more

  وایت تجربه‌ای تازه در موسیقی؛گفت وگوی همشهری‌آنلاین با سروش قهرمانلو

قهرمانلو با اشاره به ساخت و پخش برنامه‌های ویژه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی ایرانی زبان برای استاد ذوالفنون گفت:من شاهد چندین برنامه ویژه استاد در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای بودم اما تلویزیون خود ما هیچ برنامه‌ای برای ایشان که این همه به موسیقی سنتی و هنر این مرز و بوم خدمت کرد تدارک ندید و این اسباب تاسف است که این گونه با هنرمندان طراز اولمان برخورد می‌کنیم و قدرشان را می‌دانیم.

در ادامه این برنامه ناصر وحدتی، از شاعران و خوانندگان منطقه گیلان که دوستی چندین ساله با مرحوم فریدون پوررضا داشت درباره جایگاه هنری و پژوهشی آن زنده یاد سخنانی گفت و سپس به اجرای برنامه‌ای زیبا پرداخت.

دختر مرحوم علی تجویدی که مادرشان(همسر مرحوم تجویدی) در روزهای پایانی سال به دیار باقی شتافت، به جایگاه آمد و درباره نقش مادرش در کارهای پدرشان سخن گفت و سپس یکی از شاگردان تجویدی هم به جایگاه آمد و درباره استادش نکاتی را بیان کرد.

مجری گری این برنامه بر عهده علیرضا پورامید  شاعر و مدرس آواز و چهره شناخته شده و مسلط در همراهی با اهالی موسیقی بود.

بر اساس این گزارش در این مراسم چهره‌هایی چون مهدی آذرسینا ، فرمان مرادی، سید عبدالحسین مختاباد، عباس تهرانی،فاضل جمشیدی،حلمی، حضور داشتند.  برابر سخنان علیرضا پورامید این نشست دهمین نشست موزه موسیقی بود که به دلیل تعمیرات ساختمانی در موزه موسیقی استثنائا در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

از نکات جالب توجه ابتکار فریدون حلمی در ساخت تنبکی بود که عکس دو موزیسین را روی آن انداخته بود.

پورامید وعده داد نشست بعدی در همان فضای سرسبز و روباز موزه موسیقی برگزار شود.

کد خبر 167054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز