همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مجموعه مترو تحت پوشش بیمه قرار دارد گفت: برآورد کارشناسی خسارت‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 21 میلیارد تومان خسارت وارد شده که با ادعای مطرح شده درباره خسارات فاصله بسیار زیادی دارد حال آنکه توسعه مترو از ابتدا تا کنون هزاران میلیاردتومان هزینه نداشته است!

دکتر سید محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران با بیان این که پس از بارندگی و تگرک بی‌سابقه و جاری شدن سیلاب در تهران، رودخانه میانرود کشش این حجم آب را نداشت و حجم آب سبب تخریب دیواره این رودخانه در مسیر تهران - کرج شد و آب وارد ایستگاه در دست ساخت اکباتان شد گفت: در این شرایط صدها هزار مترمکعب آب به جای ورود به خانه‌های مردم از طریق ایستگاه در دست ساخت مترو وارد تونل شد و مترو نقش پدافند غیرعامل را برای شهر ایفا کرد.

وی درباره بارندگی‌های اخیر و اتفاقاتی که در این مورد در شهر تهران روی داد اظهار کرد: رودخانه میانرود خارج از قسمت شهری قرار داشته و حجم قابل توجهی از آب را انتقال می دهد. پس از وقوع سیلاب تمامی مجموعه مدیریت شهری، معاونین و تمام پرسنل شهرداری با حضور مستقیم شهردار تهران در حرکتی جهادی طی کوتاهترین زمان ممکن به مهار سیل پرداختند.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: اگر این حرکت جهادی اتفاق نمی‌افتاد مردم با مشکلات و خطرات بسیار جدی روبرو می‌شدند.

ایازی گفت: برخی سازمان‌های خدمات رسان نظیر سازمان آب و فاضلاب، شرکت برق و شرکت نفت در حرکتی داوطلبانه برای مهار بحران همکاری کردند که این امر جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه برخی افراد در ساعت اولیه بحران تلفن‌های خود را خاموش کردند و در ساعات بعدی به جای حضور در صحنه، حضور رسانه‌ای به منظور تشویش اذهان عمومی و تخریب عملکرد مدیریت شهری داشتند و از خسارات هزاران میلیاردی سخن به میان آورند، سخنانی عجیب که مایه خرسندی رسانه‌های بیگانه هم شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مترو تحت پوشش بیمه قرار دارد خاطرنشان کرد: برآورد کارشناسی خسارت‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 21 میلیارد تومان خسارت وارد شده که با ادعای مطرح شده درباره خسارات فاصله بسیار زیادی دارد حال آنکه توسعه مترو از ابتدا تا کنون هزاران میلیاردتومان هزینه نداشته است!

سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: به حول و قوه الهی و با تلاش کارکنان شهرداری بخش غربی خط 4 مترو که بر اثر سیلاب آسیب‌هایی دیده تا هفته آینده آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.

ایازی از نقش رسانه‌ها اطلاع رسانی به موقع و مسئولانه آنها در این بحران تقدیر و تشکر کرد.

محمد هادی ایازی در گفتگویی دیگر با اشاره به ورود سیلاب از محل شکسته شدن دیوار کانال میان‌رود به داخل خط 4 مترو گفت: در حال حاضر آب از ایستگاه‌های مترو استاد معین، حبیب‌الله و آزادی تخلیه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر رسوبات ناشی از سیلاب را تخلیه می‌کنیم و این کار ظرف یکی دو روز آینده به اتمام می‌رسد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: کار تعمیرات نیز آغاز می‌شود و در هفته آینده دوباره سرویس دهی در این خط آغاز می‌شود.

کد خبر 167007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز