گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ممنوعیت تردد خودروهای دارای آرم طرح ترافیک سال 90 در پایتخت از روز شنبه خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه مهلت اعتبار آرم‌های طرح ترافیک سال90 برابر اعلام قبلی تا پایان فروردین ماه سال‌جاری بنا به درخواست شهرداری تهران تمدید شده بود، افزود: بر این اساس از ابتدای روز شنبه دوم اردیبهشت ماه سال‌جاری تردد خودروهای فاقد آرم طرح ترافیک سال 91 به هر شکل در داخل محدوده طرح ترافیک تهران ممنوع است.

وی تاکید کرد: به ماموران راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است که با خودروهای دارای آرم طرح ترافیک قدیم از روز شنبه برخورد کنند، از سوی دیگر این خودروها درصورت ورود، به‌ازای هرساعت 20 هزار تومان توسط دوربین‌های نظارتی جریمه می‌شوند. وی با اشاره به مصوبه شورای‌عالی ترافیک کشور درخصوص راه‌اندازی سرویس‌های اداره‌ها در تهران از سال‌جاری، به ایسنا گفت: متأسفانه در اکثر اداره‌های دولتی و دستگاه‌ها این سرویس‌ها راه‌اندازی نشده‌اند که همین امر ضمن افزایش تردد خودروهای تک‌سرنشین در پایتخت منجر به افزایش آلودگی هوا و متعاقبا افزایش بار ترافیک معابر شده‌ است.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه این مصوبه در سال گذشته از سوی شورای‌عالی ترافیک به استانداری و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است، تاکید کرد: بر این اساس تمامی دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی در تهران مکلفند نسبت به راه‌اندازی دوباره سرویس‌های کارکنان خود اقدام کنند که بررسی‌های پلیس در این خصوص حکایت از آن دارد که اکثر این دستگاه‌ها این مصوبه را اجرا نکرده‌اند.

وی با درخواست از تمامی دستگاه‌های دولتی و اداره‌ها در تهران مبنی بر اجرای این مصوبه، گفت: قطعا پلیس راهور تهران در جلسه آتی شورای‌عالی ترافیک کشور، گزارش دستگاه‌های متخلف را در این خصوص ارائه خواهد کرد و مسئولان این دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

کد خبر 166795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز