سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب "در غیاب شاعران" مجموعه گفت و گوهای حمید جعفری - روزنامه‌نگار و پژوهشگر- درباره شاعران معاصر ایران؛ نیما یوشیج، احمد شاملو ، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری برای انتشار به نشر پایان سپرده شد.

حمید جعفری

حمید جعفری ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: ایده کتاب در غیاب شاعران سال ۱۳۸۹ شکل گرفت. این اثر مکتوبی درباره پنج شاعر شعر نو ایران با گفتاری از چهره‌هایی است که روایتی دگرگونه از این شاعران دارند.

مقاله ای از منوچهر آشتیانی خواهرزاده نیما یوشیج، دو گفت و گو با آیدا درباره احمد شاملو، گفت و گویی با «مرتضی کاخی» درباره مهدی اخوان ثالث، گفت و گویی با ناصر زراعتی درباره سهراب سپهری، و گفت و گویی با حسین منصوری پسرخوانده فروغ، در این اثر قرار است منتشر شود .

جعفری درباره انتخاب این افراد برای مصاحبه گفت: از آنجا که هیچ کدام از این شاعران در قید حیات نیستند، مقرر بود برای گفت‌و‌گو به سراغ نزدیکان نسبیشان بروم. گفت‌و‌گو با آیدا در دو سال انجام شد و قرار مصاحبه بعدی با منوچهر آشتیانی درباره نیما هماهنگ شد. این گفت‌و‌گو هم در پنج جلسه (نزدیک به یک ماه) صورت گرفت. خب یکی همسر شاعر بود که چند سالی از آخرین مصاحبه‌اش گذشته بود و دیگری خواهرزاده نیما. اما در ادامه مسیر مُصر شدم درباره اخوان ثالث، فروغ فرخزاد و سهراب سپهری سراغ از افرادی بگیرم که خوانشی جدید از این شاعران ارائه کنند. این شد که مصاحبه سوم با مرتضی کاخی مهیا شد. این مصاحبه نزدیک به سه ماه به طول انجامید. مصاحبه با حسین منصوری و ناصر زراعتی نیز بعد از این مصاحبه ها انجام شد .»

در سال گذشته کتاب از یابنده تقاضا می شود  مجموعه اشعار حمید جعفری منتشر شد .

more

  انتشار کتاب از یابنده تقاضا می‌شود

جعفری  متولد 1362 و دانش آموخته رشته فلسفه است. از دیگر فعالیت‌های این روزنامه‌نگار نیز می‌توان به ساخت مستند‌ی درباره احمد شاملو اشاره کرد.

کد خبر 166743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز