دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: بر اساس مندرجات لایحه بودجه سال‌جاری که از سوی دولت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته ‌‌است اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان نسبت به امسال هیچ افزایشی نخواهد داشت.

اعتبار پرداخت شده سال جاری وام ضروری 180 میلیارد ریال ومعادل میزان اختصاص یافته سال 84  است.

هر چند در سال جاری تاکید شده بود که میزان این اعتبار به دو برابر افزایش یابد اما با رسیدن به روزهای پایانی سال هنوز اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال به این کار تعلق نگرفته است.

بنا بر مصوبات قرار بود که در سال جاری 360 میلیارد ریال برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان در نظر گرفته شود اما  این امر هرگز محقق نشد.

در صورتی  که در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال تخصیص 360 میلیارد ریال محقق نشود بازنشستگان در سال آینده نیز ناچارند با اعتبار 180 میلیارد ریالی مصوب سال 84 برای دریافت وام ضروری سر کنند.

کمیسیون اجتماعی دولت با تصویب لایحه افزایش اعتبار فوق برای سال جاری در تلاش است تا با تصویب آن در هیأت وزیران بودجه 360 میلیارد ریالی را برای وام ضروری بازنشستگان در نظر بگیرد.

در صورتی که تلاش کمیسیون اجتماعی دولت در این چند روز باقیمانده به نتیجه برسد می‌توان انتظار داشت در بودجه سال آینده وام ضروری بازنشستگان معادل آنچه برای سال جاری در نظر گرفته شده اما اختصاص نیافته بود به 360 میلیارد ریال برسد.

گفتنی است که حتی در صورت اختصاص این مبلغ نیز بر اساس مقررات از پیش وضع شده سقف این وام ده میلیون ریال خواهد بود.

این در حالی است که برخی منابع خبری به نقل از معاون اقتصادی سازمان بازنشستگی خبر از افزایش وام ضروری بازنشستگان به 5/1 میلیون تومان داده بودند.

کد خبر 16665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز