سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

نخستین جشنواره سراسری غذاهای ایرانی با عنوان غذای خوب برای همه با هدف آشتی ایرانیان با غذا و توجه به تنوع و سلامت غذایی قرار است از 19 تا 25‌اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شود تا علاوه بر ارائه غذاهای محلی کشور ،گردشگران علاقه‌مند به تنوع غذایی در ایران نیز در این جشنواره شرکت کنند.

جشنواره غذا

ابوالحسن خلیلی دبیرکل کانون صنایع غذایی ایران که متولی برگزاری نخستین جشنواره سراسری غذاهای ایرانی است صبح دیروز در نشسستی که با خبرنگاران داشت با اعلام خبر برگزاری این برنامه در مجموعه انقلاب تهران گفت: در جشنواره غذای خوب برای همه علاوه بر حضور برندهای مشهور غذایی تولیداتی که هنوز برند نشده ولی کیفیت مناسب را دارند نیز عرضه می‌شوند. وی هدف از برگزاری جشنواره غذای خوب برای همه را ارائه تولیدات با نشان سلامت و آشتی مردم با غذای خوب دانست و افزود: سعی بر این است که چرخه غذاهای محلی ایرانی را کامل کنیم تا در بلندمدت جاذبه‌های بومی صنعت غذای خود را در صنعت گردشگری نیز جا انداخته و بتوانیم در موضوع تنوع غذایی در صنعت گردشگری فعالیت کنیم.

قرار است در این جشنواره سایر استان‌های کشور نیز به ارائه غذاهای خود اقدام کنند. دبیرکل کانون صنایع غذایی ایران همچنین در پاسخ به این سؤال که غذاهای ایرانی تا چه اندازه قادر به حضور در صنعت گردشگری کشور در بازارهای جهانی هستند، گفت: متأسفانه هنوز قادر به شناخت واقعی از غذاهای ایرانی نشده‌ایم و در منوی رستوران‌ها نیز تنها چند نوع غذا مشاهده می‌شود که نمی‌توان در این صورت به‌دنبال بین‌المللی کردن غذاهای ایرانی بود.

وی افزود: سؤالات و ابهامات ایجاد شده در زمینه قابلیت عرضه غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری تلنگری به متولیان فرهنگی و گردشگری است چون تاکنون نتوانسته‌ایم از جاذبه غذایی در صنعت گردشگری استفاده کنیم. سازمان جهانی گردشگری تنوع غذایی را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان به رسمیت شناخته و براساس آن کشورهای دارای تنوع غذایی را با عنوان کشور مقصد گردشگری غذا معرفی می‌کند.

سازمان جهانی گردشگری همچنین کشورها را به معرفی تنوع غذایی خود به‌عنوان یکی از شاخه‌های گردشگری در جهان تشویق می‌کند. براین اساس کشورهای دارای تنوع غذایی بیشتر به‌عنوان مقاصد گردشگری برتر در میان کشورهای گردشگرپذیر معرفی می‌شوند.

کد خبر 166614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز