همشهری آنلاین: یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه چالش‌های مجلس و استیضاح کنندگان بخاطر وساطت‌های بدون درایتی است که توسط برخی نمایندگان بود گفت: حداد عادل در ماجرای استعفای مرتضوی و منتفی شدن استیضاح شیخ الاسلامی نباید اینگونه وارد می‌شد.

نورا در گفتگو با همشهری آنلاین جمعیت استیضاح کنندگان شیخ الاسلامی را باعث هزینه آوری برای کشور دانست و گفت: در حالی که همیشه دولت هزینه کشور را بالا می‌برد، متاسفانه دیروز جمعیت استیضاح کننده هزینه زیادی برای مجلس به وجود آورد.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هئیت رئیسه مجلس تنها بر اساس قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس استیضاح را پذیرفت و رد کرد، افزود: این هزینه را تعدادی از استیضاح کنندگان به وجود آوردند و در نهایت هم مشخص نشد که مخالفت آنها با انتصاب مرتضوی چه گرهی از هزار گره موجود در کشور را باز کرد.

وی با طرح این سوال که چرا 19 تن از نمایندگان تا این حد اصرار به استیضاح داشتند و بعد هم در لحظه آخر استیضاح را پس گرفتند افزود: امروز رئیس جمهوری و دولت هم هزینه پرداخت کردند، به دلیل مخالفت نمایندگان سازمان تامین اجتماعی بدون رئیس مانده بود و همه چیز در گرو تصمیم استیضاح کنندگان بود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ادامه داد: از طرفی دولت در جلسه رایزنی با گروه استیضاح کننده، فشار زیادی را به نمایندگان آورد.

نورا با بیان اینکه نقش دولت در تحمیل نگاه‌های دولتی به استیضاح کنندگان را نباید در منتفی شدن استیضاح دست کم گرفت به همشهری آنلاین گفت: مردم نباید فکر کنند که استیضاح کنندگان به راحتی امضای خود را پس گرفتند، من شاهد بودم وساطت‌های بیش از حدی که برای راضی کردن استیضاح کنندگان شده بود که سرانجام انها را راضی کرد.

این عضو کمیسون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم با بیان اینکه بار گران این وساطت‌ها را دستگاه اجرایی به مجلس تحمیل کرد، گفت: چالش‌های روز گذشته مجلس به خاطر این وساطت‌ها بود.

نورا با بیان اینکه دولت تعهدی در قبول پذیرش استعفای مرتضوی به مجلس و واسطه‌هایی که در این میان حکمیت می‌کردند نداده است، ادامه داد: ظاهرا مرتضوی فقط به حداد عادل گفته بوده که من استعفا می‌دهم، این سوال هم مطرح نشده که اگر استعفای وی پذیرفته نشود چه می‌شود.

وی ادامه داد: قول شرف در قواعد قانونی جایگاه ندارد و وی هم ممکن است همین قول شرف را به رئیس جمهوری داده باشد، از طرفی در صورت مخالفت رئیس جمهوری با استعفای وی مرتضوی در برابر خواسته رئیس جمهوری تعهد دارد و ممکن است درخواست وی را بپذیرد.

نورا نتیجه گیری کرد: بنابراین باید از درایت حداد عادل گله مند بود و وی باید بیشتر از این هنگام وساطت توجه می‌کرد و در مسائل قانونی قول شرف نمی‌گرفت، مجلس و دولت فامیل هم نیستند که با هم پیمان شفاهی امضا کنند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس هشتم با بیان اینکه حداد عادل باید با تدبیر بیشتری این مسئله را دنبال می‌کرد به هشمهری آنلاین گفت: نقش حداد عادل در ماجرای روز گذشته بسیار پررنگ بود.

کد خبر 166437
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز