یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رمان جاده جنگ نوشته منصور انوری که سال گذشته عمده جایزه‌های ادبی در بخش بهترین رمان را از آن نویسنده کرد، در قطع جیبی از سوی انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت انتشارات سوره مهر  5 جلد اول رمان «جاده جنگ» در قطع جیبی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

 پیش از این دو رمان «شباویز» و «شب و قلندر» منیژه آرمین، «تالار پذیرایی پایتخت» محمدعلی گودینی، «شاه بی‌شین» محمدکاظم مزینانی و «گلسنگ» سیدهاشم حسینی علاوه بر قطع رقعی از سوی همین ناشر در قطع جیبی و با شکل و شمایل جدید منتشر شده بود.

داستان رمان «جاده جنگ» از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها به کشور از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال کشور توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اتمام می‌‌رسد.

این رمان واقعه 15 خرداد 1342 و فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی، خرابکاری‌ گروهکهای ضد انقلاب در کردستان و جنگ 8 ساله عراق علیه ایران را به تصویر می‌کشد.

این رمان تاکنون جوایز ارزشمندی همچون جایزه جلال آل‌احمد، گرانترین جایزه تاریخ ایران در حوزه کتاب، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، چهاردهمین دوره جایزه فصل و هشتمین دوره جایزه قلم زرین را دریافت کرده است.

انتشارات سوره مهر تاکنون 5 جلد از این رمان 14 جلدی را که تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است در قطع رقعی منتشر کرده است.

 به گزارش همشهری آنلاین در سال های گذشته انتشارات کارنامه برخی از آثار خود را در دو قطع بزرگ(وزیری) و کوچک(کتاب های بی بی بر وزن جیبی)منتشر کرده بود که از جمله آنها می توان به کتاب خواب آشفته نفت دکتر موحد و قبله عالم نوشته عباس امانت با ترجمه حسن کامشاد اشاره کرد.

انتشارات فرهنگ معاصر هم در چند سال اخیر علاوه بر چاپ قطع رقعی و جلد سخت رمان معروف کلیدر محمود دولت آبادی، چاپ در قطع پالتویی با جلد نرم را هم در 5 مجلد به بازار کتاب عرضه کرده بود.

more  فرهنگ معاصر و  انتشار چاپ بیستم رمان کلیدر

کد خبر 166434
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز