یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: کیم جونگ اون، رهبر جدید و جوان کره‌شمالی در اقدامی کم‌سابقه در خاندان خود، روز گذشته در جریان جشن‌های صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور پشت تریبون رفت و برای مردم سخنرانی کرد.

کیم جونگ اون،

او در نخستین سخنرانی عمومی خود، سیاست «اولویت اول برای ارتش» پدر خود کیم جونگ ایل را تحسین کرد و خواستار پیگیری آن شد. رهبر جوان کره‌شمالی برای ده‌ها هزار نفری که در میدان اصلی شهر پیونگ‌یانگ جمع شده بودند در حالی روز گذشته سخنرانی کرد که پدر او در۱۷ سال حکومت خود در کره‌شمالی تنها یک‌بار سخنرانی عمومی داشت و همین مسئله نظر رسانه‌ها را جلب کرد. کیم جونگ اون در این سخنرانی خواستار تقویت سیاست اولویت اول برای ارتش کره‌شمالی شد و گفت:

برتری و تکنولوژی نظامی دیگر در انحصار دولت‌های امپریالیست نیست. وی اعلام کرد: سربازان از موشک‌ها و توپخانه‌ها مهم‌تر هستند و افسران نظامی باید با سربازان خود مثل خواهر و برادر خود رفتار کنند. وی همچنین از اینکه کره‌شمالی و جنوبی برای چندین دهه از هم جدا هستند، ابراز ناراحتی کرد و گفت: کره‌شمالی با هر کسی که واقعا خواهان اتحاد مجدد باشد همکاری خواهد کرد.مقام‌های کره‌شمالی روز گذشته همچنین در جریان رژه مراسم سالگرد تولد بنیانگذار این کشور یک موشک جدید خود را رونمایی کردند. روز جمعه آزمایش موشکی کره‌شمالی با شکست مواجه شد اما کشورهای غربی و سازمان ملل این اقدام را محکوم کردند. موشک کره‌شمالی که به گفته مقام‌های این کشور برای پرتاب ماهواره طراحی شده بود چند ساعت پس از پرتاب، بر فراز دریای زرد منفجر شد.

کد خبر 166418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز