همشهری‌آنلاین: نایب رئیس هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به اینکه بدهی 35 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، گفت: طی چند سال اخیر 10 هزار میلیارد تومان بابت مطالبات از سوی دولت به این سازمان پرداخت شده است.

مهر نوشت: علی یوسف پور افزود: مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت هر روز افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل نمی‌توان رقم دقیق آن را اعلام کرد اما طی چند سال اخیر در دولت دهم فقط مبلغ 10 هزار میلیارد از سوی دولت بابت مطالبات تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی در مورد پرداخت بدهی‌های 35 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان گفت: این موضوع اشتباه عنوان شده است و صحت ندارد. تنها مبلغی بابت مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها که رقم آن کمتر از دو هزار میلیارد تومان است در هفته گذشته پرداخت شده است.

این درحالی است که خبازها رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران هفته گذشته از پرداخت 35 هزار میلیارد تومان بابت مطالبات دولت به تامین اجتماعی در قالب سهام شرکت‌ها و بانک‌ها خبر داده بود.

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی باید تلاش کند تا در قانون بودجه امسال بتواند با رایزنی درصد زیادی از مطالبات خود را دریافت کند.

یوسف پور تاکید کرد: در صورت تحقق پرداخت‌های دولت به تامین اجتماعی در طول 3 یا 4 سال آینده تمامی مطالبات تسویه خواهد شد.

کد خبر 166378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز