همشهری آنلاین: توکلی با اشاره به برخی اتهام‌زنی‌ها درباره سیاسی‌کاری استیضاح‌کنندگان وزیر کار گفت: به من می‌آید که با دولت تبانی کنم و این ظلم نیست؟ ما روی مصالح ملت کار کردیم و موفق شدیم کسی را که فکر می‌کردیم نمی‌تواند سازمانی را اداره کند، به اینجا رساندیم که استعفا دهد.

احمد توکلی

فارس نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: الان که پیامک سخنان میرتاج‌الدینی آمد، ‌مرتضوی زنگ زد و به من گفت که من خانه نشستم و همانطور که به شما قول دادم، ‌سر کار نمی‌روم.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده 77 و در پاسخ به تذکر مصطفی کواکبیان نماینده سمنان اظهار داشت: من در این فرصت فقط به اتهاماتی که دوستان وارد کرده‌اند، پاسخ می‌دهم و وارد بحث استیضاح نمی‌شوم.

وی افزود: دوستانی به ما اتهام زدند که ما سیاسی‌کاری کردیم و اهداف انتخاباتی و پس از آن اهدافی برای رئیس مجلس داشتیم، اما باید بگویم که ‌در استیضاح آقای صالحی برای انتصاب ملک‌زاده و ‌در استیضاح شیخ‌الاسلام برای انتصاب مرتضوی برای ما وحدت ملاک بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما با این دو استیضاح با یک ملاک کار کردیم و همان طور که صالحی قبول کرد و ملک‌زاده با استعفا کنار رفت و ما استیضاح صالحی را پس گرفتیم، اکنون نیز وقتی اطمینان عقلایی پیدا کردیم که آقای مرتضوی استعفا می‌دهند، استیضاح شیخ‌الاسلام را پس گرفتیم.

توکلی بر همین اساس ادامه داد: اکنون نیز که پیامک سخنان میرتاج‌الدینی آمد، آقای مرتضوی زنگ زد و به من گفت که من خانه نشستم و همانطور که به شما قول دادم، بر سر کار نمی‌روم بر قول خود هستم.

وی با بیان اینکه همچنین ما در سؤال از رئیس جمهور به نمایندگان گفتیم این کار را نکنید، تصریح کرد: ما در آن زمان نیز تاکید کردیم در شرایطی که گرانی کمر مردم را می‌شکند، اجازه ندهیم شقاق بین دولت و مجلس بیشتر از این شود و با همان ملاک نیز امروز این کار را کردیم.

نماینده مردم تهران با طرح این سؤال که آیا امروز گرانی کمر مردم را نمی‌شکند؟ گفت: اگر ما در جریان شیخ‌الاسلامی از ابتدا گفتیم که نمی‌خواهیم اجازه دهیم فردی که صلاحیت ندارد، بر سر یک سازمان مهم بنشیند اکنون هم که به این هدف رسیده‌ایم، آیا باید باز هم به این تنش دامن بزنیم و لجبازی کنیم؟

توکلی افزود: نباید اجازه دهیم که با اقدام عقلایی ما اینگونه برخورد شود، چراکه پس از اطمینان از استعفای مرتضوی ما باید استیضاح را پس می‌گرفتیم تا در این شرایط کشور انشقاق دولت و مجلس بیشتر نشود.

وی در ادامه سخنان خود همچنین گفت: برخی دوستان گفتند استیضاح به دلیل اهداف سیاسی و انتخابات هیئت رئیسه بود اما این طور نیست و دلیل حضور من در ماجرای استیضاح نیز به دلیل خاص آقای مرتضوی بود و اینکه مرتضوی دو هفته پیش از عید پیش من آمد و من او را نصیحت کردم که ریاست سازمان تامین اجتماعی را نپذیرد و گفتم این کار به صلاح شما و کشور نیست. اما ایشان نپذیرفت و وقتی ما تذکر به رئیس جمهور را امضا کردیم، آیا ما علم غیب داشتیم که یک روز مرتضوی از من تقاضای حکمیت می‌کند؟

این نماینده مجلس افزود: همچنین آیا من می‌دانستم که نتیجه حکمیت چه می‌شود و ما استیضاح را پس خواهیم گرفت، بنابراین آیا این سوءظن‌ها و اتهام‌زنی‌ها درست است؟

توکلی خطاب به سایر نمایندگان گفت: اینکه برخی نمایندگان می‌گویند قصد ما در جریان استیضاح برای دنبال کردن مقاصد شخصی‌مان بود، آیا به من می‌آید که با دولت تبانی کنم و این ظلم نیست؟ چرا که ما روی مصالح ملت کار کردیم و موفق شدیم کسی را که فکر می‌کردیم نمی‌تواند سازمانی را اداره کند، به اینجا رساندیم که استعفا دهد.

وی همچنین گفت: حالا پیامک آمده که احمدی نژاد استعفا را نمی‌پذیرد اما این مهم نیست چراکه مرتضوی گفته بر سر کار نمی‌روم بنابراین ما اکنون نیز وقت استیضاح داریم و اگر مرتضوی سر کار رفت، ما وزیر را استیضاح می‌کنیم.

این نماینده مجلس استیضاح را تنها ابزار فشار بر دولت دانست و تاکید کرد: اگر ما ابزار دیگری داشتیم، به این کار متوصل نمی‌شدیم لذا از تمام نمایندگان خواهش می‌کنم که به کسانی مثل من که مو و ریشم در راه مبارزه سفید شده است، چنین تهمت‌هایی روا ندارید.

 

کد خبر 166333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز