یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده ، تا پایان فصل بهار امسال جابه جایی ببرهای سیبری انجام شده و این حیوانات وارد کشور می‌شوند

ببر سیبری

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز دو قلاده ببر نر و ماده از سیبری وارد ایران شدند که به دلیل آماده نبودن زیستگاه آنان در میانکاله گلستان، به صورت امانت در پارک ارم نگه داری می‌شدند که متاسفانه به علت تغذیه نامناسب، ببر نر دچار بیماری مشمشه و تلف شد.

در حال حاضر ببر ماده در قرنطینه است و به گفته کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور براساس نتایج آزمایش‌های انجام شده، نشانی از بیماری مشمشه در این حیوان نیست و حال عمومی ببر ماده خوب است.

محمد جواد محمدی زاده با اشاره به انتقاد برخی از افراد در مورد عملکرد سازمان محیط زیست نسبت به حفاظت از ببرهای وارداتی گفت: دراجرای یک پژوه ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید، علت اصلی بیماری ببر نر تغذیه ناسالم بود و مرگ این حیوان ناشی ازغفلت کارکنان باغ وحش اتفاق افتاد. علاوه براین کارشناسان سازمان دامپزشکی نیز مراقبت‌های لازم را از این حیوان انجام ندادند.

معاون رییس جمهوری افزود: هدف سازمان محیط زیست از آوردن ببرهای سیبری به کشور احیای گونه‌های منقرض شده این حیوان در کشور بود ولی متاسفانه نهادها و سازمان‌های دیگر همکاری لازم را انجام ندادند.

وی با اشاره اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه ببرهای جدید هم به سرنوشت ببرهای قبلی دچار خواهند شد، گفت: بدون شک این نماینده مجلس از روی دلسوزی این سخنان را گفته ولی بهتر است نمایندگان مجلس در این زمینه تحقیقات لازم را به عمل آورند و مقصران اصلی را پید ا کنند. سازمان محیط زیست برای ورود این ببرها به کشور مطالعات علمی گسترده‌ای انجام داده است و آمادگی دارد نتیجه این مطالعات را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست آمادگی پذیرش ببرهای جدید را دارد و بر اساس توافق انجام شده به زودی گروهی از کارشناسان ایرانی به روسیه سفر می‌کنند تا از آخرین وضعیت سلامت ببرهایی که می‌خواهند به کشوربیایند، مطلع شوند. این ببرها به احتمال زیاد تا پایان خردادماه امسال وارد کشور می‌شوند.

کد خبر 166286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز