همشهری آنلاین: دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با گرامیداشت درویش عبدالمجید طالقانی برگزار می‌شود.

خطاطی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد‌حسین شفیعی‌ها؛ دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی گفت: دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران به نام و با گرامیداشت زنده یاد درویش عبدالمجید طالقانی؛ هنرمند شاخص و تاثیرگذار خوشنویسی برگزار می‌شود.

شفیعی‌ها ادامه داد: در این دوسالانه آثاری از درویش عبدالمجید طالقانی به نمایش گذاشته می‌شود و همایشی درباره زندگی و آثار این هنرمند نیز برگزار خواهد شد.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشیخط در بخش مسابقه و نمایشگاهی 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

تاکنون 700 اثر از 545 هنرمند به بخش مسابقه و بخش نمایشگاه دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران رسیده است.

در بخش مسابقه 260 اثر نستعلیق، 95 اثر شکسته نستعلیق، 33 اثر نسخ و 32 اثر ثلث است و در بخش نمایشگاهی (غیر رقابتی ) 162 اثر نستعلیق، 58 اثر شکسته نستعلیق، 34 اثر نقاشیخط، 9 اثر نسخ و 8 اثر ثلث به دبیرخانه دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی رسیده است.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری انجمن خوشنویسان ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و موسسه فرهنگی اکو در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه (شامل آثار استادان و شرکت کنندگان ) برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به بخش نمایشگاهی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران تا پایان فروردین‌ماه جاری است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای این دوسالانه ارسال کنند و یا به سایت www.bici.ir مراجعه کنند.

درویش عبدالمجید طالقانی بزرگترین خوشنویس شکسته نستعلیق در تاریخ خوشنویسی ایران است که درقرن دوازدهم هجری قمری زندگی می‌کرد.

درویش عبدالمجید طالقانی در عمر کوتاه خود به جایگاه مهمی در هنر خوشنویسی دست یافت و سال 1185 هجری قمری بر اثر بیماری از دنیا رفت.

آرامگاه این هنرمند در تخت فولاد اصفهان است.

 

 

کد خبر 166101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز