همشهری آنلاین: وزیر نیرو از احتمال یکسان سازی تعرفه برق خانگی و تجاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نامجو بعدازظهر پنجشنبه 24 فروردین با حضور در جمع مدیران ارشد شرکت‌های تابعه که در محل ستاد ارتباطات مردمی وزارت نیرو برگزار شد، بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر طرح فاضلاب بندرعباس به عنوان پروژه ای بسیار مهم و تاثیرگذار تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت بحث پساب باید اختلاط شوری زمین با فاضلاب را به هر طریق ممکن از بین برد که در این رابطه لازم است مدیریت آب کشور ضمن تعیین مدیر پروژه خاصی این مسئله را که بسیار بغرنج شده است، رفع سازد.

نامجو حل مسائل مسکن مهر به عنوان ماموریت مهم وزارت نیرو، طرح فدک و پروژه های مهر ماندگار را از موضوعات مهم این وزارتخانه در سال تولید ملی اعلام نمود و تاکید کرد: در راستای انجام پروژه های آب و برق این استان نباید هیچ پروژه ای به خاطر مسائل مالی بر زمین بماند و طرح مطالبات نیز باید پس از اجرای پروژه‌ها صورت گیرد.

وزیر نیرو همچنین افزود: با تصمیم رئیس جمهور ضمن صرفه جویی در مصرف آب، دو هکتار به سطح زیر کشت کشاورزی برای ایجاد اشتغال اضافه می‌شود که نیازمند توجه و پیگیری جدی است.

احتمال برابری تعرفه برق خانگی و تجاری

نامجو همچنین از احتمال یکسان سازی تعرفه برق تجاری و خانگی خبر داد و افزود: پس از بررسی‌های لازم در وزارتخانه نتیجه این مسئله اعلام می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ضرورت رفع مسائل واگذاری نیروگاه‌های بندرعباس نسبت به اجرایی نشدن پروژه کلنگ زنی نیروگاه بندر پل ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه؛ امسال سال حمایت از بخش خصوصی است، توجه ویژه به این مسئله و پیگیری جدی جهت اجرایی نمودن این پروژه ضروری است.

همچنین، توسعه برق روستایی استان، توجه ویژه به مسائل حاشیه نشینی، اهمیت رفع مشکلات خورهای بندرعباس، جذب و نگهداشت نیروی انسانی در هرمزگان، ارجاع درخواست‌ها و مشکلات مردمی در حوزه وزارت نیرو به مراجع مربوطه جهت رفع این مسائل از جمله موضوعات مورد تاکید وزیر نیرو در این نشست بود که قرار شد طی صورت جلسه ای و با ابلاغ وزیر نیرو به شرکت های مادر تخصصی جهت رسیدگی ارجاع شود.

بدهی های معوقه نیروهای نظامی و انتظامی

در ادامه این نشست، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه از تحقق 100 درصدی مصوبات هیئت دولت در دور اول تا سوم آب و فاضلاب خبر داد و گفت: تنها مصوبه محقق نشده عدم وصول بدهی آب بها از نیروهای نظامی و انتظامی استان بوده است.

حسین خادمی با اشاره به منابع آب استان اظهار داشت: در حال حاضر 27 درصد آب مورد نیاز از منابع زیرزمینی، 60 درصد از منابع سطحی، 5.7 درصد از از طریق شیرین سازی و چهار درصد نیز از خط محرم تامین می شود.

وی افزود: در بخش آب، حجم تولید سالیانه 93 هزار مترمکعب و 41 هزار مترمکعب حجم آب مصرفی استان است و 24 درصد نیز هدررفت آب داریم.

به گفته این مسئول؛ در بخش فاضلاب چهار شهر استان دارای شبکه جمع آوری فاضلاب است و در مجموع 36 درصد جمعیت استان از این شبکه بهره مند هستند. همچنین 70 درصد جمعیت شهر بندرعباس واجد شبکه جمع آوری فاضلاب است.

خادمی در مقایسه عملکرد صنعت آب و فاضلاب در دولت های نهم و دهم نسبت به دولت های پیشین گفت: آبفای هرمزگان طی این سال‌ها 43 درصد رشد جمعیت، 94 درصد رشد شهرها، 33 درصد رشد افزایش انشعاب، 45، 60، 25 و 46 درصد به ترتیب افزایش خطوط انتقال نیرو، اصلاح و بازسازی خطوط، حجم مخازن و حجم تولید همچنین 10 درصد نیز کاهش هدر رفت داشته‌ایم.

وی احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب بندرلنگه و ابوموسی، طرح بازسازی خط محرم و خط انتقال آب چارک-بستک را از طرح های مهم در حال برنامه ریزی این مجموعه از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد.

در این نشست هر یک از مدیران شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در تایم پنج دقیقه ای به تشریح عملکرد و بیان چالش‌های موجود در استان پرداختند.

کد خبر 165966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز