چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروهی از هنرمندان عرصه‌های تئاتر،موسیقی و تجسمی در دیداری نوروزی که معاونت هنری فراهم کرده بود، در تالار وحدت گرد آمدند و با یک دیگر به گپ وگفت صمیمی پرداختند. سریر،رشیدی و معاون هنری هم سخنانی گفتند.

به گزارش‌ همشهری‌آنلاین در این دیدار که از ساعت 20 روز سه شنبه و با مجری گری غفاری برگزار شد، ابتدا داود رشیدی به جایگاه رفت و در سخنانی بسیار کوتاه از معاون هنری وزارت ارشاد قدردانی کرد و گفت: امیدوارم به کمک این عزیزان بتوانیم آثار ارزنده‌تری را ارائه دهیم.

محمد سریر هم از معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر ویژه کرد و گفت: امیدوارم سال جدید سال شکوفایی هنر در کشور ما باشد. این نشست‌ها برای همه آموزنده است زیرا ما در کنار دوستان هنرمندمان هستیم. همچنین هنرمندان بخش موسیقی در کنار یکدیگر از الهامات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند و هر چقدر این نشست‌ها بیشتر باشد الهامات ما نیز بیشتر می‌شود.

حمید شاه آبادی هم از حضور هنرمندان تشکر کرد و گفت: در این جمع دوستانه که محصول آن تولید آثار هنری درجه یک است؛ از حضور هنرمندان و فرهیختگان عرصه هنر و اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و سال جدید را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم. سال ۹۰ با تمامی فراز و نشیب‌ها به پایان رسید و جامعه ما از وجود هنرمندان عزیز بهره بردند و امیدوارم در سال جدید بتوانیم کارهای بهتری ارائه دهیم.
شاه آبادی گفت: ما باید تلاش کنیم تا بستر بهتری را برای فعالیت این عزیزان فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته مشارکت هنرمندان بسیار خوب بود و ما باید دست به دست هم دهیم تا در سال جدید به شکوفایی برسیم، خاطرنشان کرد: به طور کلی وظیفه ما متولیان حوزه فرهنگ است تا شرایطی را فراهم کنیم تا کارهای هنری بیشتر و بهتری ارائه شود. در سال جدید اقدامات زیادی انجام می‌دهیم که مهم‌ترین آن‌ها امور درمان هنرمندان کشورمان است و قطعا در زمینه خدمات درمانی و اقدامات رفاهی هنرمندان گام‌های بلند تری برداشته می‌شود.

شاه آبادی گفت: هر یک از هنرمندان ما منشا خیر و برکت هستند؛ زیرا این هنرمندان کاستی‌های جامعه را به کمک هنر خود تا حدودی برطرف کردند و بسیاری از کاستی‌ها را گوشزد کردند. آثار این هنرمندان هاله پند و اندرز بوده است و این آثار برای تمامی مردم مفید بوده‌اند. اگر امروز ما به معضلات نگاه نکنیم این معضلات تبدیل به معضلات فرهنگی می‌شود و از طرف دیگر تنها با خلق آثار هنری مطلوب می‌توانیم این معضلات را برطرف کنیم.

وی درباره نامگذاری سال جدید گفت: شعار امسال جنبه اقصادی دارد ولی بدون فرهنگ سازی محقق نمی‌شود؛ بنابراین اگر اقدامات مربوطه را انجام دهیم و جامعه هنری را بسیج کنیم می‌توانیم فرهنگ سازی کنیم.

او برای هنرمندان سالی خوب همراه با تندرستی را آرزو کرد و از آن‌ها خواست دست به دست هم دهند تا در مسیر فرهنگ و تمدن اسلامی خود گام بردارند.

چهره‌هایی چون مصطفی کمال‌پور تراب، هوشنگ ظریف، کیوان ساکت، محمد گلریز، اسماعیل خلج، یدالله کابلی،قطب‌الدین صادقی، فرشید ابراهیمیان، محمد مطیع، بهروز غریب‌پور، داریوش طلایی، حمید‌رضا نوربخش، زید‌الله طلوعی، هومان اسعدی، هنگامه اخوان، منصوره ثابت‌زاده، اردشیر صالح‌پور، سهراب هادی و علی‌اصغر سعادتی در این مراسم حضور داشتند.
به گزارش همشهری‌آنلاین قرار است روز یک شنبه 27 فروردین هنرمندان موسیقی در خانه موسیقی با هم دیدار نوروزی داشته باشند.

کد خبر 165881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز