همشهری آنلاین: عضو کمیسیون آموزش مجلس پرداخت بدهی 35 هزار میلیارد تومانی رئیس جمهور به سازمان تأمین اجتماعی را نشان دهنده٫ دفاع تمام قد احمدی نژاد از مرتضوی برای سکانداری سازمان تأمین اجتماعی دانست.

نورالله حیدری دستنائی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در مورد همزمانی پرداخت بدهی 35 هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی و انتصاب مرتضوی به ریاست این سازمان گفت: سال‌های مدیدی است که دولت از پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی شانه خالی می‌کند و پرداخت یک شبه این بدهی به تامین اجتماعی نشان دهنده تلاش تمام قد رئیس جمهور برای حمایت از مرتضوی است.

این نماینده مجلس افزود: رفتار رئیس جمهور در مورد انتصاب مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی نشان دهنده لجبازی ایشان است. در واقع اگر واقعا دولت پولی داشت چرا زودتر این پول را به حساب تأمین اجتماعی واریز نکرد رفتاری که نتیجه‌ای جز سخت شدن شرایط زندگی مردم نداشت.

پافشاری احمدی نژاد بر ریاست مرتضوی در تأمین اجتماعی عقلانی نیست

وی با تأکید بر این موضوع که اگر دولت فاقد منابع مالی کافی برای پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی بود چطور یک شبه این بدهی را صاف کرده است؟ گفت: مرتضوی در جایگاه متهم قرار دارد و زیبنده رئیس جمهور نیست که دست به چنین انتخابی بزند. بدون شک پافشاری احمدی نژاد برای ریاست مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی از عقلانیت به دور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: امید است تا مرتضوی که خود داعیه‌دار عدالت بوده است بتواند رئیس جمهور را قانع کرده و با همکاری مجلس و دولت این مشکل رفع و رجوع شود.

وی با اشاره به طرحی که از سوی مجلس در سال 89-88 به منظور خارج ساختن سازمان تأمین اجتماعی از نظارت مستقیم رئیس جمهور مطرح شده بود٫ گفت: در سال 88-89 نیز به دلیل حاشیه‌هایی که برای انتصاب رئیس سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شد مجلس تصمیم گرفت با پیگیری طرحی سازمان تأمین اجتماعی را در جایگاه یکی از زیرمجموعه‌های وزارت رفاه قرار دهد طرحی که با مخالفت برخی از نمایندگان مجلس همراه شد و به نتیجه نرسید.

دستنایی در پاسخ به این سئوال که "آیا این طرح در حال حاضر قابل پیگیری است؟" به همشهری‌آنلاین گفت: موضوع فراتر از این حرف‌ها است.اگر یک یا دو سازمان را از زیر نظر مستقیم رئیس جمهور خارج کنیم موضوع حل نمی‌شود. باید موضوع که همان قانون گریزی رئیس جمهور است را به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

وی افزود: هر چند قانون گریزی و شیوه خاص رفتار احمدی نژاد موجب شده است تا ظرفیت‌های جدیدی در قانون ایجاد کنیم اما نمی‌توان برای هر قانون گریزی رئیس جمهور به طرح یا قانون جدیدی متوسل شد تا حاشیه‌های حاصل از نوع رفتار خاص ایشان را برطرف کرد.

قانون گریزی احمدی نژاد؛ استخوانی در گلوی مجلس هشتم

این نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: هر چند استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاید نتیجه مشهودی به همراه نداشته باشد و پس از اجرایی شدن استیضاح، مرتضوی همچنان بر سمت خود باقی بماند اما مجلس نیز نمی‌تواند در برابر این نوع رفتار رئیس جمهور سکوت کند. در واقع قانون گریزی‌های رئیس جمهور همچون استخوانی در گلوی مجلس است.

دولت نهم و دهم از سال 85 تا کنون نزدیک به 35 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار بود. این بدهی که از سال 85 با رقم 6 هزار میلیارد تومان شروع شد و سال 90 به رقم 35 هزار میلیارد تومان رسید. طلبی که با وجود تلاش‌های بسیار روسای سازمان تأمین اجتماعی به نتیجه‌ای ختم نشد و همیشه تلاش‌های سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت طلب خود با در بسته مواجه می‌شد.


اما همزمان با انتصاب «سعید مرتضوی» به عنوان رئیس سازمان تأمین اجتماعی از سوی رئیس جمهور و مخالف مسئولان و اهالی مجلس هشتم با این انتصاب٫ ناگهان درهای بسته به روی این سازمان گشوده شد و یک شب دولت تمام بدهی های خود را با این سازمان صاف کرد تا شاید از این طریق بتواند مسیر ریاست مرتضوی را هموار کرده و وزیر کار را از استیضاح به دلیل این انتصاب رهایی ببخشد.

کد خبر 165873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز