همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مبنی بر اینکه متروی تهران در سال گذشته تنها سه کیلومتر پیشرفت داشته است، گفت: سال گذشته 15 کیلومتر تونل‌سازی در خطوط 3،6 و 7 مترو تهران صورت گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه سه شنبه شورای شهر تهران، حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران در نقطی از عملکرد متروی تهران انتقاد کرد و گفت در سال گذشته تنها سه کیلومتر مترو خط مترو در تهران ساخته شده است و این در حالی است که در مدت مشابه در سال 89، 10 تا 12 کیلومتر خط مترو به بهره برداری رسیده بود.

شکیب همچنین گفته بود: در سال گذشته در خط یک، ایستگاه تجریش به طول حدود یک کیلومتر و در بخش جنوبی همین خط، ایستگاه کهریزک به طول دو کیلومتر افتتاح شده است.

این سخنان شکیب موجب شد که امروز برخی از روزنامه‌های کشور این موضوع را در صدر اخبار خود قرار داده و براساس آن سخنان سال گذشته محمد باقر قالیباف شهردار تهران را مورد نقد غیرمنصفانه قرار دهند.

روزنامه دولت در این باره نوشته است: قالیباف در دهم خرداد سال گذشته در مراسم به کارگیری سومین دستگاه مکانیزه حفاری تونل در جمع خبرنگاران گفته بود تاپایان سال 15 کیلومتر به خطوط مترو تهران افزوده می‌شود در حالیکه شکیب از ساخت تنها سه کیلومتر خط مترو سخن می گوید؛ همچنین این رسانه در گزارش خود آورده است: قالیباف حتی در این باره پا را فراتر گذاشته و وعده ساخت سالانه 30 کیلومتر خط مترو را داده است.

پس از این اتفاقات، امروز هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در گفتگو با همشهری آنلاین با رد سخنان شکیب در این باره گفت: متروی تهران در سال 90 به وعده خود عمل کرده و 15 کیلومتر خط مترو ساخته است؛ ایستگاه‌های شیخ‌الرئیس، شهید حبیب‌الله، پیروزی و استاد معین از خط 4 مترو ، همچنین حدود 2 کیلومتر از خطوط مترو به انضمام یک ایستگاه از بخش جنوبی و نیز حدود 2 کیلومتر با یک ایستگاه ویژه در شمالی‌ترین بخش خط یک پیش از موعد مقرر و با موفقیت به بهره‌برداری رسید.

درویش با بیان اینکه در بخش غربی خط 4 مترو از میدان آزادی تا ارم سبز در تقاطع با خط 5 به طول حدود 4 کیلومتر تست گرم این بخش در اواخر سال 90 با موفقیت انجام گرفت، تصریح کرد: این خط مترو نیز آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه افزود:  در سال 90 در خطوط 6، 3 و 7 به میزان 15 کیلومتر تونل ساختیم که آماده ریل گذاری است.

به گفته درویش هم اکنون چهار دستگاه حفار تی‌بی‌ام به‌صورت همزمان در مسیرهای دردست ساخت مترو مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه به همشهری‌آنلاین گفت: راه اندازی آخرین ایستگاه‌ها از توسعه شمالی و جنوبی خط یک و ساخت تونل‌ها، تکمیل خط 4 مترو و اتصال آن به خط تهران- کرج، راه‌اندازی ایستگاه‌های خط 3 در دو بخش مرکزی و جنوبی، تداوم عملیات ساخت خط هفت در دو بخش غربی و شرقی با استفاده از دستگاه‌های حفار اتوماتیک TBMو آغاز عملیات اجرایی خط 6 و ساخت بخشی از تونل‌های آن برخی از فعالیت‌های مترو در سال90 بوده است.

کد خبر 165869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز