همشهری آنلاین: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند: اطلاعاتی را که سرویس‌های جاسوسی آمریکا در اختیار آنان گذاشته‌اند غیر قابل اعتماد است.

به گزارش لوس آنجلس تایمز، دیپلمات‌های حاضر در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتند: اطلاعاتی که ایالات متحده به این آژانس ارائه داده غیردقیق هستند و هیچکدام منجر به یافته‌های جدیدی در ایران نشده‌اند.

این مقامات افزودند: سیا سازمان اطلاعات آمریکا)حداقل از سال 2002 گزارش‌هایی درباره فعالیت هسته‌ای ایران در اختیار آژانس قرار داده، اما هیچکدام از نکات ارائه شده در گزارش‌های سیا از سندیت لازم برای اثبات این مسئله که ایران در حال تولید سلاح‌های غیرقانونی‌است، برخوردار نبودند.

این دیپلمات‌ها افزدند: اغلب برآوردهایی که از برنامه سری ایران برای ساخت سلاح و سایت‌های مربوط به آن از سوی آمریکا اعلام می‌شد، فاقد مشروعیت بوده است.

آنها یک لیست سایت‌ها را در اختیار بازرسان آژانس می‌گذاشتند تا ما آنها را پیگیری کنیم؛ بنابراین، ما هم به سایت‌‌های نظامی می‌رفتیم، اما در آنجا نشانی از فعالیت‌های ممنوعه هسته‌ای نبود..

یکی از مقامات ارشد آژانس در این باره گفت: نادرست بودن اکثر اطلاعاتی که  از سال 2002در اختیار ما گذاشته شده‌اند، به اثبات رسیده است.

کد خبر 16579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز