همشهری آنلاین: 5 ‍ژنرال ارشد آمریکایی تهدید کردند که در صورت حمله نظامی به ایران استعفا خواهند داد.

منابع اطلاعاتی انگلیس تایید کرده‌اند که درباره حمله آمریکا به ایران در پنتاگون نگرانی‌ها و شبهات زیادی وجود دارد. همه ژنرال‌ها در پنتاگون به این نکته واقف هستند که آمریکا در حال حاضر از آن میزان توان  نظامی برخوردار نیست که بتواند برخورد جدی را با ایران در سطح گسترده ایجاد کند.هیچ کسدر پنتاگون نمی‌خواهد در حمله‌ علیه ایران مشارکت داشته باشد.

برپایه گزارش منابع اطلاعاتی بریتانیا افراد زیادی در پنتاگون وجود دارند که می‌پندارند این مساله (حمله به ایران) اشتباه بزرگی در قضاوت خواهد بود و با چندین استعفا نیز جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از منابع اطلاعاتی پنتاگون نیز می‌گوید عصیان ژنرال‌ها در چنین مقیاسی غیر قابل پیش بینی است، ژنرال‌های آمریکایی معمولا تا زمان پایان خدمت خود و یا اخراج از ارتش به مبارزه در میدان‌های جنگ ادامه می‌دهند.

در همین چارچوب نیز رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا بار‌ها درباره ایران هشدار داده است،به نظر می‌رسد هشدار‌های اور در این راستا منعکس کننده دیدگاه‌های فرماندهان ارشدش بوده باشد.

ژنرال پیتر پیس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به تازگی احتمال جنگ با ایران را صفر دانست و ادعاهای مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد حمایت دولت ایران در شورش‌های عراق را رد کرد که البته مواضع وی مورد حمایت مقامات اطلاعاتی انگلیس نیز واقع شد.

هیلاری مان، کارشناس اصلی ایران در شورای امنیت ملی آمریکا تا سال 2004 می‌گوید: مواضع پیس نشان‌دهنده اختلافات شدید در رده‌‌های بالای کشور است. وی درباره پیتر پیس گفت: او شخصی بسیار جدی و سربازی وفادار است و بسیار غیرعادی است که در برابر عموم چنین سخن‌هایی می‌گوید این امر نشانگر آن است که مشکلات جدی بین کاخ سفید، شورای امنیت ملی و پنتاگون وجود دارد.

کد خبر 16574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز