مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ایمنی، در بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، اقدامات و طرح‌های شهرداری تهران در حوزه ارتقای ایمنی و آمادگی مدیریت شهری دربرابر سوانح طبیعی به‌ویژه زمین‌لرزه را ستود.

بارانگا گاسارابوه، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ایمنی که به تهران سفر کرده است و کونسوئلو ویدال، نماینده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به اتفاق هیأت همراه در این بازدید با فعالیت‌ها و طرح‌های حوزه مدیریت بحران سوانح ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی، از جمله احداث اتاق مدیریت بحران، احداث بیش از 100 پایگاه مدیریت بحران در نواحی تهران، برپایی ستاد‌های مدیریت بحران در مناطق، نواحی و محله‌ها، اجرای طرح‌ها و مانور‌های آمادگی، آموزش عمومی و تشکیل گروه‌های مردمی داوطلب واکنش اضطراری محله(دوام)، ایجاد سامانه تخمین سریع تلفات و خسارات، پایش مداوم گسل‌های منطقه و سایر طرح‌های حوزه پیشگیری، آمادگی و مقابله در برابر زلزله آشنا شدند.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان این دیدار گفت: در بازدید از تهران و مشاهده پیشرفت‌های مدیریت شهری، به‌خصوص اقدامات و طرح‌های قابل‌توجه در بخش ایمنی و آمادگی در برابر زلزله، تحت‌تأثیر قرار گرفتم. گمان نمی‌کردم تهران تا این حد شهری پیشرفته و توسعه‌یافته باشد و چنین مجموعه‌ای ویژه و مختص مدیریت سوانح طبیعی با ده‌ها طرح و برنامه برای تقویت این ساختار و توسعه ایمنی شهری داشته باشد.

وی افزود: فراهم آوردن زمینه‌های انتقال تجربیات ارزنده تهران در حوزه کاهش خطر‌پذیری به کشورهای منطقه و سایر کشورها با توجه به اهداف انسان‌دوستانه آن موجب تقویت همکاری‌های بین‌المللی شده و بدین ترتیب پیشرفت‌های مدیریت شهری تهران نیز به سایر کشورها معرفی می‌شود. وی همچنین از همکاری نماینده دائم ایران در سازمان ملل و مقامات و مدیران کشوری و شهری در زمینه فراهم‌سازی همکاری‌های جهانی قدردانی کرد.

کد خبر 165601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز